متنوع

3 نکته برای تقویت مهارت های نوشتاری نگارش کتاب

در حالی که مطمئناً برای یک نویسنده حرفه ای نیازی به مدرک ندارید، یادگیری مهارت های نوشتاری خوب و نحوه استفاده بهینه از ابزارهای نوشتاری به شما کمک می کند تا نحوه نوشتن کتاب را یاد بگیرید.

در کلاس نویسندگی شرکت کنید

چه در حال نوشتن داستان‌های تخیلی باشید و چه غیرداستانی – یا حتی با یک پست وبلاگ یا مقاله کوتاه شروع کرده‌اید – یادگیری ابزارهای این تجارت، حرفه نویسندگی شما را تقویت می‌کند.

و این فقط نظر من نیست. مطالعات نشان می دهد که نویسنده خوب بودن به تمرین مکرر بستگی دارد.

بسیاری از کلاس های نویسندگی به صورت آنلاین در دسترس هستند، بنابراین به راحتی می توانید آنها را در برنامه خود قرار دهید

وقت گذاشتن برای یادگیری مهارت های نوشتاری موثر نه تنها به شما کمک می کند تا ماهیچه های نوشتاری خود را تقویت کنید، بلکه جامعه ای از نویسندگان دیگر را نیز به دست خواهید آورد که می توانند ایده های تازه را به شما القا کنند.

مخاطب هدف خود را بشناسید

برای اینکه یک نویسنده موفق باشید، داستانی را برای گفتن انتخاب کنید و یاد بگیرید که چگونه و به چه کسی آن را بگویید.

ابتدا باید مشخص کنید چه داستانی را خواهید گفت. بسیاری از ایده‌های عالی کتاب از طوفان فکری به آنچه که به آن علاقه دارید می‌آیند. فهرستی از کارهایی که از انجام دادنشان لذت می‌برید، کارهایی که می‌دانید چگونه انجام دهید، موضوعاتی که در آنها مرجع هستید یا حداقل خیلی چیزها را می‌دانید و چیزهایی که مردم به شما مراجعه می‌کنند، تهیه کنید. برای مشاوره یا کمک

هنگامی که در مورد موضوع خود تصمیم گرفتید، دانستن اینکه چگونه کتابی بنویسید که به افرادی که می خواهید آن را بخوانند برسد، بستگی به شناخت مخاطبان هدف شما دارد.

این مهم است که مخاطبان خود را درک کنید تا بتوانید قطعات جدیدی از کار خود را با موفقیت ایجاد کنید، آنها نمی توانند منتظر بمانند تا به دستشان برسد.

این شاید مهمترین مرحله در روند چگونگی نوشتن یک کتاب باشد. زیرا وقتی می نویسی، کتاب هرگز درباره تو نیست. این در مورد چیزهایی است که می توانید با مخاطبانی که می خواهید به آنها خدمت کنید به اشتراک بگذارید.

برای تعیین مخاطب هدف خود، ابتدا مهم است که در نظر بگیرید:

  • برای کدام ژانر می خواهید بنویسید
  • دوست دارید با کدام کتاب های آن ژانر مقایسه شوید
  • خواننده ایده آل شما چه کسی می تواند باشد

هنگامی که پاسخ های منحصر به فرد خود را برای این سؤالات مشخص کردید، می توانید منبع یابی اطلاعات را از افراد داخل شبکه خود آغاز کنید.

این احتمال وجود دارد که شبکه شخصی یا حرفه ای شما با مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، بسیار نزدیک باشد. حتی می‌توانید با این مخاطب شروع کنید و با ادامه ویرایش و تغییر بخش‌هایی از پرفروش‌ترین کتاب خود، آن را گسترش دهید یا تجدیدنظر کنید.

در مجموع، این وظیفه یک نویسنده است که مخاطب خود را بشناسد. کار نیاز دارد، اما همه این کارها چیزی است که کتاب شما را عالی می کند.

موضوع کتاب مناسب را انتخاب کنید

راهنمای بعدی من برای نوشتن یک کتاب این است که موضوع خود را عاقلانه انتخاب کنید.

هنگامی که متعهد شدید نویسنده بهتری باشید و مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، اکنون زمان انتخاب موضوع یا داستان مناسب برای مخاطبی است که انتخاب کرده اید.

بسیار مهم است که موضوع به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا کتاب شما را متمایز کند، اما آنقدر کلی باشد که برای گروه وسیع تری از مردم که هنوز هم در چتر مخاطب شما قرار دارند جذاب باشد.

به عنوان مثال، ایده نوشتن یک کتاب در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. برای درک مخاطبان شما به اندازه کافی کلی است، اما باید آن را از منظر دیگری مطرح کنید.

شاید کتاب شما می تواند بر روی یک نظریه خاص تمرکز کند که چرا باید فقط سه شنبه ها در رسانه های اجتماعی پست کنید. اکنون، این یک رشته فکری بسیار منحصربه‌فرد است، بنابراین اگر این مسیر را انتخاب کردید، مطمئن باشید که می‌توانید از ایده‌های خود در شواهدی مبنی بر اینکه چرا به این باور دارید، پشتیبان بگیرید…اما منظور من را متوجه شدید.

و مهمتر از همه، انتخاب موضوع کتاب مناسب برای مخاطبان بی معنی است، مگر اینکه خودتان به آن موضوع علاقه داشته باشید.

نه تنها نوشتن کتابی در مورد چیزی که فعالانه به آن اعتقاد دارید بسیار ساده تر و طبیعی تر است، بلکه برای خواننده شما نیز سرگرم کننده تر است زیرا آنها می توانند سطح مشارکت و علاقه شما را به موضوع فقط با اسکن کردن یک موضوع احساس کنند. چند جمله

به بیان ساده، مخاطبان شما حرف شما را باور نمی کنند مگر اینکه ابتدا آن را باور کنید.

بدانید چگونه کتاب خود را پرفروش کنید

در کنار انتخاب موضوع مناسبی که به آن علاقه دارید و علاقه خواننده خود را حفظ می کند، دانستن نحوه نوشتن یک کتاب نیز شامل درک مفاهیم کلیدی است که کتاب های خوب را به پرفروش تبدیل می کند.

شبکه با سایر نویسندگان

از آنجایی که نویسندگان همکار بارها فرآیند انتقال کتاب از ایده‌پردازی تا خلقت را طی کرده‌اند، آنها دانش زیادی هستند و می‌توانند راهنمایی‌های تخصصی و نکاتی را در مورد هر مرحله از فرآیند نوشتن و فرآیند انتشار به شما ارائه دهند.

با فرض اینکه آنها نویسنده ای با استعداد و موفق هستند، این تقریباً همیشه چیز خوبی است و شما را در مسیر تبدیل شدن به یک کتاب پرفروش قرار می دهد.

بعلاوه، خواندن و آشنایی با آثار سایر نویسندگان پرفروشی که به دنبال آنها هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه مهارت‌های نوشتاری شماست. معرفی بهترین سایت برای خرید کتاب را بخوانید تا کتاب های نویسندگان خوب را پیدا کنید.

با آشنایی با آثار نویسندگان در ژانر خود، مهارتی در درک فرمول های مختلف نوشتاری موفق خواهید داشت و می توانید داستان های جذابی را که خوانندگان منتظر رسیدن به آن ها نیستند، شروع کنید.

علاوه بر این، شما همچنین شروع به تشخیص الگوهای سبکی خواهید کرد که نویسندگان خاص برای تعریف آثار خود و متمایز شدن از سایرین استفاده می کنند.

در بهترین حالت، برخی از نکات و ترفندهای نوشتن آنها را برای استفاده در آثار خود انتخاب خواهید کرد. در بدترین حالت، ممکن است با الهام بیشتری در مورد نحوه رویکرد و تغییر تکنیک های نوشتاری و انتخاب سبک خود تحت تأثیر قرار بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا