متنوع

راهنمای آپدیت آنتی ویروس

حفظ امنیت کامپیوتر در مقابل ویروس‌ها به خصوص در صورت اتصال به اینترنت از اهمیت بسیاری برخوردار است. استفاده از برنامه‌ های آنتی ویروس یکی از مهم‌ترین روش‌های حفظ امنیت کامپیوتر محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که این برنامه‌ها تنها در صورت آپدیت بودن می‌توانند از کامپیوتر شما در مقابل ویروس‌ها محافظت کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش آپدیت برنامه های آنتی ویروس در کامپیوتر بپردازیم.

آپدیت آنتی ویروس توسط برنامه

دو روش به منظور آپدیت برنامه های آنتی ویروس وجود دارد. اکثر برنامه های آنتی ویروس امکان آپدیت از طریق نرم افزار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. توجه داشته باشید روش آپدیت هر برنامه آنتی ویروس بسته به نوع آن متفاوت است. بدین منظور برنامه آنتی ویروس را اجرا کرده و جهت آپدیت آن به دنبال گزینه‌هایی نظیر Update، Check for updates، Live Update و گزینه‌های مشابه باشید.

به عنوان مثال کاربران مایکروسافت ویندوز که از جدیدترین نسخه آنتی ویروس McAfee استفاده می‌کنند، می‌توانند جهت آپدیت آن در System Tray روی آیکون Vshield کلیک کرده و با انتخاب گزینه Check for VirusScan update نسبت به بررسی آپدیت آنتی ویروس خود اقدام کنند.

کاربران ویندوز به منظور آپدیت آنتی ویروس (Symantec (Norton می‌توانند در System Tray روی آیکون این آنتی ویروس دابل کلیک کرده و سپس برای بررسی آپدیت‌های ارائه شده گزینه Live Update را انتخاب کنند.

 

آپدیت آنتی ویروس از طریق سایت

یکی دیگر از روش‌های آپدیت برنامه های آنتی ویروس مراجعه به سایت توسعه دهنده آن‌ها است. برخی از برنامه های آنتی ویروس از قابلیت به روز رسانی درون نرم افزار بهره نمی‌برند. در صورتی که آنتی ویروس شما هم شامل چنین قابلیتی نمی‌شود، می‌توانید از طریق سایت توسعه دهنده برنامه آنتی ویروس آن را آپدیت کنید. لازم به ذکر است که در برخی از مواقع جهت دریافت آپدیت باید از ورژن آنتی ویروسی که در حال حاضر بر روی کامپیوتر شما نصب است، مطلع باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا