متنوع

معرفی فیلم برای اوقات فراغت

1.(WALL-E (2008

فیلم

انیمیشن

کارگردان: اندرو استانتون

بازیگران (صداها): بن برت، الیسا نایت

کنترل مدیریت زباله از دست انسان ها خارج می شود و زمین به زباله دانی بزرگی تبدیل می شود بنابراین انسان ها از زمین خارج شده و ربات ها را پشت سر خود جای می گذارندتا زمین را تمیز کنند. Wall-e تنها ربات باقی مانده بر روی زمین که همچنان به کار خود ادامه می دهد. وال ای بعد از ملاقت با Eve رباتی از نسل جدید به انسان ها می پیوند. در این فیلم مصرف گرایی انسان ها به خوبی نشان داده شده تمام انسان ها چاق هستند و نمی توانند حرکت کنند اما باز هم به خوردن ادامه می دهند.

2. ستاره تاریک (1974)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: جان کارپنتر

بازیگران: Dan O’Bannon، Dre Pahich، Brian Narelle

در نهایت هر دوی سازندگان کلیدی پشت Dark Star در فیلم‌های ترسناک‌تر نقش خواهند داشت – یکی فیلم هالووین (1978) را کارگردانی کرد و دیگری فیلم Alien (1979) را نوشت. اما در اوایل دهه 1970، جان کارپنتر و دن اوبانن، دوستان مدرسه فیلم USC، دست خود را در طنزهای کمیک امتحان کردند، که نتیجه آن این بود که این طنز خنده دار و خنده دار دکتر استرنج لاو-با ملاقات-2001…

یک خدمه سفینه فضایی جنون آمیز – که بیشتر فیلسوفان در خوابگاه هستند تا دانشمندان – در بیستمین سال از ماموریت خود برای منفجر کردن سیارات “ناپایدار” هستند. مدام اعصاب همدیگر را خورد می کنند. O’Bannon خود نقش جوکر عملی گروه را بازی می‌کند که تمایل زیادی به گنگ‌های مرغ لاستیکی دارد. با این حال، به زودی، آنها مشکلات دیگری برای نگرانی دارند، مانند بیگانه پرنده – که شبیه توپ ساحلی با چنگال است – سرگردان در راهروها، یا بمب ناقص ناکارآمدی که سعی می کند نیاز خود را برای انفجار و کشتن همه افراد حاضر در کشتی توجیه کند.

نسخه اولیه فیلم چنان موفقیت بزرگی در جشنواره داشت که کارپنتر و اوبنن پولی را برای گسترش آن به فیلم بلند به دست آوردند – شروعی فرخنده برای دو استعداد فوق‌العاده.

3. تهاجم بدن ربایان (1978)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: فیلیپ کافمن

بازیگران: دونالد ساترلند، بروک آدامز، جف گلدبلوم

دفعه بعد که صدای ناله دوستی از کارخانه بازسازی هالیوود را شنیدید، پیوند این لیست را برای آنها ارسال کنید. The Fly and The Thing ممکن است بیشتر شناخته شده باشد، اما فیلیپ کافمن، کارگردان فیلم The Right Stuff، ریبوت خودآگاه کلاسیک 1956 در مورد افراد غلاف بیگانه، شایسته است در همین راستا ذکر شود.

داستان این فیلم در دهه 1970 سانفرانسیسکو – مکه ای برای آزاردهنده های درونی کودک و پرستندگان کریستال عدس بافی از هر نوع راه راه رخ می دهد – این فیلم نگاهی طعنه آمیز به رویای پس از هیپی دارد و جرأت می کند این سوال را بپرسد: به هر حال اراده آزاد چه چیز خوبی دارد.

دونالد ساترلند و بروک آدامز یک زوج مرکزی فوق‌العاده متحیر و باورپذیر هستند و جف گلدبلوم، ورونیکا کارترایت به عنوان همسر رنج‌کشیده‌اش و لئونارد نیموی به‌عنوان یک گوروی متعهد به خودیاری از آنها پشتیبانی می‌کنند. با پیشروی فیلم، دست لخت پارانویا چنگال خود را محکم می‌کند – و نما پایانی مانند هیچ عکس دیگری نیست.

4.( Primer (2004

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: شین کاروت

بازیگران: شین کاروت، دیوید سالیوان، کیسی گودن

ظاهراً با قیمتی صرفاً 7000 دلار فیلمبرداری شده است، اولین فیلم گیج‌کننده نویسنده، کارگردان و ستاره فیلم، نشان می‌دهد که ایده‌های عالی تقریباً هیچ هزینه‌ای ندارند. وقتی جعبه حقه هایی که در گاراژشان به هم زده اند شروع به رفتار کردن به روشی می کند که آنها نه انتظار دارند و نه درک می کنند، بنابراین یک سری معماهای فزاینده برای آرون (شین کاروت) و بهترین دوستش، همکار خالقش آبه (دیوید سالیوان) آغاز می شود.

این فیلم به طرز تحسین‌آمیزی هوش مخاطب را برای رمزگشایی سرنخ‌ها در روایت بیضوی خود می‌داند، و به تدریج راه خود را به سمت حالتی بین اضطراب پارانوئید و سرگیجه سرگردان انتخاب می‌کند. ما به این سمت کشیده شده‌ایم که نیمه می‌فهمیم و می‌خواهیم بیشتر بدانیم، و تدوین در این درام اتاقی حومه‌ای فیلمی است که سؤالاتی را از دیگران می‌پرسد که حتی تصورشان را هم نمی‌کرده‌اند: بنابراین، دوتایی سفر در زمان شما در طرف دیگر است. شهر و همسرت تماس می گیرد، تلفن همراه کی اول زنگ می خورد؟ تی جی

5.( Inception (2010

4 از 5 ستاره

فیلم

فانتزی

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، الیوت پیج، تام هاردی

یک ویدیوی ترکیبی آنلاین وجود دارد که هر لحظه را که الیوت پیج یک سوال روشن‌کننده داستان می‌پرسد در این نخ مغز دردناک آینده نزدیک که کریستوفر نولان بین دو فیلم آخرش بتمن می‌چرخد، با هم قطع می‌کند. پیج یکی از تیمی از کارشناسان به سرپرستی لئوناردو دی کاپریو است که تخصصش سرقت مطالب – حقایق، ایده ها، خاطرات – از ذهن افراد در هنگام خواب است. برای این داستان، پیج و همکارانشان در یک ماموریت پیشرو به کار گرفته می‌شوند: قرار دادن (به جای حذف) یک ایده در سر یک شرکت بزرگ (کیلیان مورفی) تا جاه‌طلبی‌های یک رقیب تجاری (کن) را برآورده کنند. واتانابه).

از همه به یاد ماندنی‌ترین ست‌های شگفت‌انگیز است که در آن نولان و تیمش به‌طور خودنمایی عضلات جلوه‌های ویژه‌شان را خم می‌کنند، به‌ویژه صحنه‌ای که پیج و دی کاپریو را می‌بیند که در پاریس قدم می‌زنند در حالی که خیابان‌ها جلوی چشمانشان جمع می‌شوند. با شکوه.

6. مردی که به زمین افتاد (1976)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: نیکلاس روگ

بازیگران: دیوید بووی، کندی کلارک، ریپ تورن

توماس جروم نیوتن یک بیگانه انسان نما است که برای گرفتن آب برای سیاره در حال مرگ خود به زمین می آید. او یک شرکت فن آوری پیشرفته را راه اندازی می کند تا میلیاردها دلاری که برای ساخت یک سفینه فضایی بازگشتی نیاز دارد را به دست آورد و با ماری لو، دختری که عاشق او می شود، ملاقات کند. با این حال او روی طمع و بی رحمی تجارت در زمین حساب نمی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا