اخبار تکنولوژی

انتخاب پلتفرم و نام دامنه برای وبلاگ سبک زندگی

پلتفرم وبلاگ

هنگامی که موضوعی برای وبلاگ سبک زندگی خود انتخاب کردید، وقت آن است که پلتفرم وبلاگ نویسی خود را انتخاب کنید. پلتفرم های زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، هم رایگان و هم پولی. برخی از پلتفرم‌های رایگان عبارتند از Wix، Squarespace، و WordPress (dot) com، متفاوت از پلتفرم وبلاگ برتر، خود میزبانی، WordPress (dot) org.

من توصیه می کنم پلت فرم وبلاگ وردپرس خود میزبان را انتخاب کنید، زیرا این بهترین پایه برای ایجاد یک وبلاگ سبک زندگی موفق را به شما ارائه می دهد.

در زیر دلایلی وجود دارد که چرا باید وردپرس را به جای دیگر پلتفرم های وبلاگ نویسی انتخاب کنید:

دلایل انتخاب وردپرس برای وبلاگ نویسی سبک زندگی

  • بیش از ۳۵ درصد وب سایت های آنلاین از وردپرس استفاده می کنند که این عدد هر سال به رشد خود ادامه می دهد.
  • وب سایت های وردپرس ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیون بازدیدکننده دارند.
  • روزانه بیش از ۶۰۰ وب سایت وردپرسی ایجاد می شود.
  • وردپرس ۵۹،۰۰۰ پلاگین رایگان و پلاگین پولی ارائه می دهد و همچنین ۳۵۰۰ تم دارای مجوز GPL را ارائه می دهد.
  • جامعه عظیمی از کاربران و توسعه دهندگان وردپرس وجود دارد.
  • با گذشت هر سال، افراد بیشتری به سمت نیازهای وبلاگ نویسی سبک زندگی وردپرس هجوم می آورند.
  • وردپرس در مقایسه با سایر جایگزین های ذکر شده در اینجا، عملکرد عالی و خدمات برجسته ای ارائه می دهد.
  • راه اندازی آن ها آسان است و هیچ هزینه اولیه ای برای راه اندازی آن ها وجود ندارد.
  • با این حال، یک پلتفرم رایگان در طولانی مدت به خاطر محدودیت هایش برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت.

اگر قانع نشدید، معایب استفاده از یک پلتفرم وبلاگ نویسی میزبانی شده (و حتی دلایل بیشتر برای انتخاب وردپرس)را بررسی کنید.

https://sariasan.com/html/

معایب پلتفرم های وبلاگ نویسی میزبانی شده

عدم کنترل: با یک پلتفرم وبلاگ نویسی رایگان، کنترل بسیار کمی بر وبلاگ خود دارید. به عنوان مثال، شما در پلاگین هایی که می توانید برای گسترش عملکرد وب سایت خود دانلود کنید محدود هستید.

ویژگی های محدود: پلتفرم های وبلاگ نویسی رایگان فضای حافظه، زمان ویدئو و پهنای باند محدودی دارند. داشتن یک پلت فرم رایگان، پلاگین رایگان، نام دامنه رایگان و سایر خدمات میزبانی وب رایگان برای ایده های پست وبلاگ شما را از موفقیت باز می دارد. این توانایی شما را برای رشد و کسب درآمد با درآمد غیرفعال وبلاگ محدود می کند.

چند گزینه کسب درآمد: با پلتفرم‌های رایگان مانند بلاگر و ویکس، گزینه‌های کمی برای تبلیغات و سایر روش‌های کسب درآمد وبلاگ دارید. علاوه بر این، آنها می توانند تبلیغات خود را در سایت شما قرار دهند و آن را حرفه ای تر جلوه دهند.

عدم پشتیبانی: با جایگزین های رایگان وبلاگ نویسی، وقتی با مشکلاتی در سایت خود مواجه می شوید، هیچ پشتیبانی فنی دریافت نمی کنید.

در مقابل، میزبانی وب با استفاده از وردپرس دامنه حرفه ای و کنترل قابل توجهی بر وبلاگ شما ارائه می دهد.

شما می توانید هر تعداد افزونه را که می خواهید از هزاران گزینه موجود برای کاربران ممتاز وردپرس دانلود کنید و به شما امکان می دهد قابلیت های وب سایت خود را افزایش دهید.

شما همچنین در انتخاب تم رایگان وردپرس و عملکردهای CSS، مانند آنچه در پلتفرم های وبلاگ نویسی رایگان هستید، محدود نیستید.

فضای حافظه، زمان ویدئو و پهنای باند بیشتری دارید که به شما امکان می دهد بهترین عملکرد را از وب سایت وبلاگ وردپرس خود داشته باشید.

مهمتر از همه، شما می توانید از وبلاگ سبک زندگی جدید خود به هر طریقی درآمد کسب کنید، زیرا هیچ محدودیتی برای پلت فرم وبلاگ نویسی سایت وردپرس خود میزبانی وجود ندارد.

انتخاب نام دامنه

گام بعدی شما در درک چگونگی راه اندازی وبلاگ سبک زندگی این است که تصمیم بگیرید وبلاگ شما چه نام خواهد داشت. برای مثال، یک نام دامنه مانند ⁇ MyAwesomeLifestyleBlog (dot)com بهتر از MyAwesomeLifestyleBlog.blogspot (dot)com. است.

به عنوان یک خواننده آنلاین، به کدام سایت بیشتر اعتماد می کنید؟ شما با سایت حرفه ای تر می روید، از این رو اهمیت انتخاب پلتفرم و نام دامنه مناسب برای وبلاگ شما بیشتر است.

به یاد داشته باشید که نامی که انتخاب می کنید، برند شما خواهد بود؛ بنابراین، وقت خود را صرف تصمیم گیری کنید.

https://www.aparat.com/v/9crUu

در اینجا چند نکته به شما کمک می کند تا یک نام مناسب برای وبلاگ سبک زندگی خود پیدا کنید.

1. یک نام دامنه (dot)com دریافت کنید: این روزها پسوندهای نام دامنه زیادی را برای انتخاب پیدا خواهید کرد، از جمله .blog، .travel، .lifestyle و غیره. حتی می توانید پسوند .pizza دریافت کنید!

اما، از این دامنه ها دوری کنید زیرا آنها فقط یک منبع سردرگمی برای کاربران قدیمی اینترنت هستند که از نظر فناوری به چالش کشیده می شوند. در عوض، از .com استفاده کنید، زیرا این پسوند دامنه ای است که همه می شناسند و به خاطر خواهند آورد.

2. انتخاب یک دامنه گسترده: اگر نامی را انتخاب کنید که خیلی باریک باشد، توانایی شما را برای گسترش وبلاگ سبک زندگی خود در آینده محدود می کند. به عنوان مثال، اگر نامی مانند «TripstoBerlin (dot) com» را انتخاب کنید، نمی‌توانید درباره مکان‌های دیگری که ممکن است بخواهید در آینده از آنها بازدید کنید، بنویسید.

۳. یک نام دامنه کوتاه انتخاب کنید: نام خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. URL های کوتاه تر برای به خاطر سپردن و تایپ کردن در مرورگرهایشان در دسترس تر هستند. دوتا سه کلمه ایده آل هستند، اما در صورت لزوم می توانید از چهار کلمه استفاده کنید.

۴. استفاده از Alliteration: Alliteration به استفاده از دو یا چند کلمه اشاره دارد که با یک حرف یا صدا شروع می شوند. این کار باعث می شود که نام دامنه شما برای مخاطبانتان خاطره انگیزتر و در دسترس تر باشد. به عنوان مثال، فراموش کردن نامی مانند Teens و Tiaras سخت است.

۵. از خلاقیت استفاده کنید: اگر متوجه شدید نامی که می خواهید از قبل انتخاب شده است، دست از خلاقیت بردارید. با استفاده از مترادف ها یا کلمات دیگر با معانی مشابه، خلاق شوید. به عنوان مثال، نام وبلاگ مسافرتی Tales of a Hobo ممکن است به Tales of a Vagret یا چیزی شبیه آن تبدیل شود.

۶. اضافه کردن کلمات اضافی: اگر همه چیز خراب شد، می توانید اضافه کردن کلمات اضافی را امتحان کنید تا نام دامنه مورد نظر خود را به دست آورید. به عنوان مثال، اگر از عنوان Basic to Bling برای وبلاگ خود لذت بردید، می توانید به جای آن از From Basic to Bling استفاده کنید.

۷. به یک مفهوم فکر کنید: به مفهومی که برای وبلاگ سبک زندگی خود می خواهید فکر کنید.

به عنوان مثال، چگونه می توان وبلاگ خود را برند کرد و چگونه می توان آن را در سال های آینده گسترش داد؟

8. ابزارهای تولید نام را امتحان کنید: اگر هنوز نمی‌توانید یک نام عالی برای وبلاگ سبک زندگی خود ایجاد کنید، بسیاری از وبلاگ نویسان از ابزار تولید نام مانند InstantDomainSearch یا LeadDomainSearch استفاده می‌کنند تا به شما کمک کند تا نام دامنه‌های بزرگ را طوفان فکری کنید.

9. نام دامنه را نخرید: اگر نامی که می خواهید قبلاً انتخاب شده است، ممکن است وسوسه شوید که آن را با صدها و حتی هزاران دلار بخرید.

این کار را نکن مطمئناً وقتی تازه شروع کرده اید (و همچنین از نام دامنه رایگان استفاده می کنید) ارزشش را ندارد.

در عوض، از این پول برای کمک به ایجاد محتوای باکیفیت برای وب سایت خود استفاده کنید، و سپس وقتی وبلاگ شما سودآور است، ممکن است به خرید آن نام دامنه فکر کنید.

10. در اینجا گیر نکنید: این قسمتی است که افراد زیادی هنگام انتخاب نام برای وبلاگ خود میزبانی شما گیر می کنند.

آنها روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها برای انتخاب نام مناسب وبلاگ عذاب می‌کشند و هرگز از این مرحله عبور نمی‌کنند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد. در عوض، چند ساعت برای تکمیل این مرحله اختصاص دهید و سپس به مرحله بعدی بروید، همانطور که بسیاری از وبلاگ نویسان اینکار را می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا