اندروید

چگونه گوشی اندروید را پس از روت کردن، ایمن نگه داریم

یکی از نگرانی ‌هایی که باعث می ‌شود کاربران اندروید در روت کردن گوشی خود تردید کنند، این است که ممکن است دستگاه پس از روت کردن، ناامن شود. روت کردن گوشی آنقدرها هم که مردم فکر می کنند وحشتناک نیست، مواردی وجود دارد که باید بدانید تا گوشی اندروید را بعد از روت ایمن نگه دارید. گوشی ‌های اندرویدی روت شده می ‌توانند حتی از گوشی ‌های اصلی ایمن ‌تر باشند. در ادامه برخی از خطرات و نکات امنیتی که باید برای ایمن نگه داشتن گوشی اندرویدی پس از روت کردن یاد بگیرید را برایتان توضیح می دهیم.

خطرات دستگاه اندرویدی روت شده

روت کردن یک دستگاه اندرویدی دسترسی کامل به آن است. این کار بسیاری از عملکردهای پیشرفته را در اندروید باز می کند، اما دستگاه را در معرض برخی تهدیدها قرار می دهد. خطرات اصلی برای گوشی روت شده ناشی از بدافزارها و عملیات اشتباه است. بدافزارها ممکن است به سیستم گوشی شما حمله کنند، حریم خصوصی را بدزدند، یا حتی باعث از دست دادن پول شوند. عملیات اشتباه مانند حذف فایل های سیستمی، گوشی شما را خراب می کند یا باعث بوت لودر می شود.

چگونه یک گوشی روت شده را ایمن نگه داریم

دستگاه های روت شده در واقع آسیب پذیرتر از دستگاه های اصلی هستند. خوشبختانه، در حال حاضر برخی از برنامه های امنیتی قدرتمند برای دستگاه های اندرویدی روت شده وجود دارد. مهمتر از آن، بزرگترین خطر امنیتی برای اندروید در واقع کاربران اندروید هستند و می توان با عادات خوب از بسیاری از خطرات جلوگیری کرد. در زیر نکات امنیتی برای گوشی و تبلت روت شده آورده شده است.

1. دسترسی روت را با دقت مدیریت کنید

دسترسی مدیر می تواند توسط برنامه های خوب برای عملکردهای پیشرفته استفاده شود، اما همچنین می تواند توسط برنامه های مخرب برای اهداف شیطانی استفاده شود.خوشبختانه ابزارهای مدیریت دسترسی فوق العاده کاربر می توانند به عنوان دروازه بان کار کنند.Supe r یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای مدیریتی است.

هر بار که یکی از اپلیکیشن های شما درخواست دسترسی روت به گوشی هوشمندتان را می دهد، اعلان پاپ آپ را از سوپرسو مشاهده خواهید کرد.فرآیند مدیریت مجوز آسان است. شما می توانید انتخاب های خود را ذخیره کنید تا مجبور نباشید هر بار که یک برنامه به کار خود ادامه می دهد، انتخاب های خود را تکرار کنید. اجازه درخواست دسترسی روت از نرم افزارهای مشکوک را ندهید.

2. فایروال را برای گوشی روت شده پیکربندی کنید

به بیان ساده، فایروال یک مانع داده نرم افزاری بین یک برنامه یا سیستم عامل و دنیای خارج از شبکه است. AFWall+ (فایروال اندروید +) یکی از این نوع ابزارها عالی است. با استفاده از آن، می‌توانید به راحتی قوانین ساده‌ای را بر اساس زمانی که به LAN، شبکه WiFi، 3G یا رومینگ متصل هستید تنظیم کنید، و این قوانین براساس برنامه هستند، نه جهانی. اگر مجبورید اپلیکیشنی را نصب کنید اما به آن اعتماد ندارید، فقط تمام دسترسی های شبکه به آن را مسدود کنید تا هیچ اطلاعات حریم خصوصی لو نرود. در واقع، AFWall+ عملکردهای امنیتی پیشرفته تری دارد، اما مدیریت دسترسی به اینترنت برای گوشی های تازه روت شده کافی است.

3. پشتیبان گیری از تمام داده های گوشی بعد از روت

روت کردن گوشی به شما این امکان را می دهد تا نرم افزارها یا فایل های اضافی را باز یا حذف کنید تا گوشی شما سریع اجرا شود اما اگر به اندازه کافی با سیستم عامل اندروید آشنا نیستید، ممکن است به اشتباه فایل های مهم سیستم را حذف کنید که می تواند به کرش کردن گوشی یا بوت لودر منجر شود.

به عنوان یکی از مزایای روت کردن، گوشی های روت شده می توانند از تیتانیوم برای پشتیبان گیری از برنامه های کاربر، داده های سیستم و تمام داده های دیگر به حافظه ذخیره سازی خارجی یا فضای ابری (نسخه پرو)استفاده کنند.

4. از گوشی خود در عادات خوب استفاده کنید

امنیت یک برنامه نیست. این یک عادت است عادات خوب می تواند از اکثر مشکلات امنیتی در گوشی های اندرویدی روت نشده و روت شده جلوگیری کند. قبل از نصب هر برنامه ای باید بسیار احتیاط کرد.

* در صورت امکان فقط برنامه ها را از فروشگاه Google Play یا Amazon نصب کنید.

* قبل و حین نصب، مجوزهای برنامه را به دقت بررسی کنید.

* یک فایل را حذف نکنید یا یک برنامه را حذف نصب نکنید، مگر اینکه به وضوح بدانید که چیست.

* در صورت عدم نیاز USB bugging را خاموش کنید.

* روی پیوندهای ارسال شده از منابع ناشناس کلیک نکنید.

نتیجه گیری

ابزار مدیریت دسترسی روت می تواند گوشی روت شده را حداقل به اندازه گوشی روت نشده ایمن کند. فایروال یک لایه محافظتی اضافی به گوشی روت شده می دهد با یک پشتیبان گیری کلی، پس می توانید با نگرانی های کمتری از گوشی روت شده استفاده کنید.

روت کردن در کل یعنی فرایندی که محدودیت ‌های اعمال شده روی گوشی را بر می‌ دارید. با روت کردن گوشی دسترسی و کنترل کاملی بر روی تنظیمات تلفن خود خواهید داشت.

منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا