وبسایتها

تفاوت سئو و گوگل ادز چیست؟

سئو با گوگل ادز چه تفاوتی دارد؟ سئو بهتر است یا گوگل ادز؟ چرا باید تفاوت سئو و گوگل ادز را جدی بگیریم؟ این‌ها تنها برخی از سوالاتی است که ممکن است برای کسب و کارهایی که وبسایت دارند، پیش آید. سئو و گوگل ادز جزو روش‌های مهم و دو رکن اصلی بازاریابی آنلاین به شمار می‌روند که در بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جست‌وجو حرف اول را می‌زنند. اینکه این دو راهکار چه تاثیری بر روی کسب و کار شما می‌گذارند و یا چه تفاوتی با یکدیگر دارند، می‌تواند بسیاری از سوالات شما را در خصوص این دو راهکار پاسخ دهد که در ادامه به این موضوع مهم به صورت مفصل می‌پردازیم.

بررسی مقایسه و تفاوت سئو و گوگل ادز

سئو در طراحی سایت به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتور جست‌وجو است و از روش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که درنتیجه به نمایش وبسایت‌ها در موتورهای جست‌وجو را برای کاربران ممکن می‌سازد. گوگل ادوردز که با گوگل ادز نیز شناخته می‌شود، یکی از امکانات موتور جست‌وجوی گوگل است که در اختیار مدیران وبسایت‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند سایت خود را به سرعت به ابتدای لیست نتایج جست‌وجو بیاورند. برای بررسی مقایسه و تفاوت‌های SEO و گوگل ادز، در ادامه به تفاوت سئو و گوگل ادز از جهات مختلف می‌پردازیم. اگر به دنبال طراحی سایت در مشهد هستید، می‌توانید از مجموعه‌های معتبر همچون آرنیک وب کمک بگیرید.

ارگانیک یا پولی بودن

تصمیم شما در انتخاب بین سئو و گوگل ادز باید درنتیجه باعث بیشتر دیده شدن وبسایت و صفحات سایت در موتورهای جست‌وجو خلاصه شود. لیست ارگانیک به لیستی گفته می‌شود که با جست وجوی یک کلمه کلیدی خاص، برچسب تبلیغ در کنار آن وجود نداشته باشد. موتور جست‌وجوی گوگل از الگوریتم پیچیده‌ای برای تعیین سایت‌های برتر در صفحه اول استفاده می‌کند و در این حین، فرآیند سئو از شهرت بالایی نزد گوگل برخوردار است.

بسیاری از مواردی که در فرآیند سئو در نظر گرفته می‌شوند، به کیفیت محتوای وبسایت شما بستگی دارد ولی باز هم عوامل مهم دیگری باید در نظر گرفته شود. باور داشته باشید که قرار گرفتن در صفحه اول فوق‌العاده رقابتی غیرممکن نخواهد بود و برای این منظور لازم نیست چیزی به گوگل بپردازید.

گوگل برای لیست‌های ارگانیک، مدل پولی را ممنوع کرده است تا کیفیت نتایج در خطر نباشد. از طرفی برای تبلیغات گوگل، می‌توانید به موتور جست‌وجو مبلغی را پرداخت کنید تا وبسایت شما قابل مشاهده باشد. در این راستا لازم است تا با فرآیند حراج مبتنی بر پیشنهاد (PPC) آشنا شوید.

سیاست های جداگانه گوگل ادز و سئو

تفاوت سئو و گوگل ادز را می‌توان در سیاست‌های جداگانه این دو روش متوجه شد. موتور جست‌وجوی گوگل، جنبه های PPC و SEO خود را با کمک نرده‌های محافظ از هم جدا نگه می‌دارد. شما حتی زمانی که برای دریافت ترافیک از گوگل، مبلغی را پرداخت می‌کنید، رتبه وبسایت شما در فهرست‌های ارگانیک تاثیری نخواهد گذاشت. در هر کدام از روش‌های PPC و SEO کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار هستند ولی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در هنگام انتخاب هر کدام از این روش‌ها بهتر است با روشی که تخصص بیشتری در آن دارید، انتخاب کنید. درواقع PPC و SEO به مجموعه‌ای از مهارت‌های منحصربه‌فرد نیاز دارند.

تفاوت سئو و گوگل ادز  از نظر هدف گذاری کلمات کلیدی

در سئو از کلمات کلیدی کمتری استفاده می‌کنید و با تحقیق در مورد مخاطب هدف می‌توانید این کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب نمائید. در فرآیند بهینه‌سازی سئو عمدتا لازم است تا این کلمات به صورت استراتژیک در محتوا قرار داده شوند. شما در این فرآیند نمی‌توانید با قراردادن کلمات کلیدی زیاد برای بهبود نمایه سازی سایت خود را اسپم کنید. در SEO لازم است تا کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات متا، تگ‌های عنوان، URL‌های سایت و تگ‌های سرصفحه قرار دهید.

گوگل ادز نسبت به SEO رویکرد دقیق‌تری را بر روی کلمات کلیدی در نظر می‌گیرد و شما با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند Google Keyword می‌توانید برای PPC و SEO استفاده کنید. در این راهکار، طیف وسیعی از کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توانید یک نمایش تبلیغاتی ایجاد نمائید. در گوگل ادز می‌توان لیستی از کلمات کلیدی منفی را نیز مشخص کرد تا در نمایش تبلیغاتی از استفاده آن‌ها پرهیز نمود. اگر به دنبال خدمات گوگل ادز هستید، میتوانید از مجموعه های معتبر گوگل ادز در مشهد کمک بگیرید.

وابسته به رویکرد و اهداف کسب و کار شما

یکی دیگر از موارد تفاوت سئو و گوگل ادز رویکرد شما در کسب و کارتان است. اینکه از سئو استفاده کنید یا به گوگل ادز روی بیاورید، به رویکرد شما نسبت به تبلیغات آنلاین نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار محلی دارید و قصد دارید تا سریعتر به نتیجه برسید، بهتر است گوگل ادز را انتخاب کنید. زیرا گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا مشاغل محلی را با استفاده از برنامه های افزودنی مانند آدرس و شماره تلفن جذب نمائید. در سمت مقابل، اگر یک استراتژی بلندمدت را مدنظر دارید، بهتر است تا روی بهبود رتبه ارگانیک خود تمرکز داشته باشید.

تفاوت سئو و گوگل ادز از نظر اعتماد کاربران

بسیاری از مدیران نسبت به لیست‌های ارگانیک برای مصرف‌کنندگان اعتماد بیشتری دارند. درنهایت فهرست‌هایی که دارای برچسب “آگهی” در کنار آن هستند، نسبت به مواردی که از طریق SEO در صفحه موتورهای جست‌وجو قرار دارند، کمتر کلیک می‌خورند. با توجه به روی کار آمدن برخی از پاپ‌آپ‌های غیرقابل اعتماد در دامنه آنلاین، موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. پس از این امر، گوگل نسبت به تضمین کیفیت تبلیغات رویکرد جدی‌تری داشته و حتی ادعاهای نادرست و سایت‌های مشکوک را ممنوع کرده است. امروزه تبلیغات پولی در قالب‌های قابل اعتمادتری ارائه می‌شوند و درنتیجه پاسخ‌های مثبتی از سوی کاربران دریافت می‌کنند.

مدیریت بودجه

مدیریت بودجه عامل دیگر تفاوت سئو و گوگل ادز است. در گوگل ادز شما می‌توانید سقف بودجه خود را مدیریت کنید و هر زمان که بخواهید، آن را تغییر دهید. در تبلیغات گوگل، سه گزینه CPC (هزینه هر کلیک)، CPA (هزینه هر اکتساب)، CPM (این به هزینه هر هزار نمایش یا هزینه در هر میلیون اشاره دارد) وجود دارد. در این راهکار، شما می‌توانید عوامل دیگری مانند نرخ تبدیل (CVR) و نرخ کلیک (CTR) را نیز در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که هر فردی که بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند و یا با آن روبه‌رو می‌شود، خرید نمی‌کند ولی شما همچنان باید برای کلیک‌ها و دیده شدن هزینه پرداخت نمائید.

در راهکار سئوی وبسایت، شما نیازی به پرداخت مبلغی نخواهید داشت ولی با این حال هزینه‌های دیگری برای شما وجود دارد. در سئو باید هزینه‌های مختلفی از جمله تولید محتوا، سئوی مستمر و نگهداری سایت را پرداخت کنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم که با یک متخصص سئوی خوب کار کنید که هزینه مشخص و مناسبی را به شما ارائه دهد.

استراتژی‌های مختلف

در SEO و PPC از استراتژی‌های متفاوتی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در سئوی وبسایت، شما باید بر روی مواردی مانند لینک‌سازی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تمرکز داشته باشید که ربطی به تبلیغات گوگل ندارد. در سمت مقابل در گوگل ادز، باید قالب تبلیغات و نوع کمپین خود را تنظیم کنید تا بتوانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، به نتیجه خوبی در صفحات گوگل برسید. همچنین در تبلیغات گوگل می‌توان نظرات و رتبه‌بندی‌های کاربران را اضافه کرد که این امکان در سئو وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا