وبسایتها

آموزش جلوگیری از ویروسی شدن ماینر ها

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرسود‌ترین بازارهای اقتصادی در سرتاسر دنیا است که میلیون ها شخص در آن فعالیت داشته و هرروز خرید و فروش‌های زیادی در این بازار انجام می شود و درواقع به نوعی باعث رونق و نوسان در این بازار می شود. حضور تمام اشخاصی که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند به نوعی رقم زننده تمامی نوسان ها یا تغییرات در معاملات است. اما گاهی در این بازار اتفاقاتی رخ می‌دهد که کار را برای فعالانش کمی سخت می‌کند.

آیا تا به حال به گوشتان خورده است که ماینر ها ویروسی شوند؟ به نظر شما برای پیشگیری از این اتفاق چه باید کرد؟ یا حتی اگر این اتفاق رخ داد برای حل این مشکل چه راهکاری وجود دارد؟ این موضوع یکی از عادی‌ترین اتفاقاتی است که امروزه برای سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد. اما جای نگرانی نیست، چون با دستیابی به پاسخ آن می‌توانید به سادگی از این امر جلوگیری کرده یا آن را حل کنید.

خطر ابتلا ماینر ها به ویروس چیست؟

ابتلا ماینر ها به ویروس یکی از هزاران موضوع مختلفی است که تاکنون بارها و بارها در دنیای ارزهای دیجیتال رخ داده است. در این شرایط، ماینرهایی که توسط دستگاه‌های مختلف استخراج می‌شوند، به نوعی ویروس که ساخته دست انسان ها است مبتلا می‌شوند.

در صورت ابتلا ماینر ها به این ویروس، آنها نمی‌توانند فرایند کاری خود را به درستی انجام دهند. به همین دلیل لازم است که از بروز این اتفاق جلوگیری شده یا پس از ابتلا در سریع‌ترین حالت ممکن، این مشکل حل شود.

علت ابتلا ماینر ها به این ویروس چیست؟

از آنجایی که اشخاص برای استخراج ماینر‌های خود نیاز به نرم افزار یا پلتفرم و برنامه‌های مختلف دارند، باید پیش از استخراج این برنامه ها را از سایت‌های مختلف دانلود کنند. هنگامی که یک شخص برای دانلود نرم افزار خود از سایت‌های مخرب استفاده کند، یا برنامه‌های بدون منبع و فاقد اعتبار را دانلود کرده و از آنها استفاده کند، ماینرهایی که دارد به ویروس مبتلا می‌شوند.

درواقع برخی از سایت ها و نرم افزار ها بدین هدف طراحی شده اند که سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه ارزهای دیجیتال را گمراه کرده و با ترغیب آنها به دانلود برنامه ها یا سایت‌های خودشان، ویروس را به ماینر ها منتقل کنند.

هدف از ویروسی کردن ماینر ها

همانطور که گفته شد بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پر رونق بوده و با وجود ضررهایی که داشته، توانسته تا حد زیادی سرمایه‌گذاران خود را راضی نگه‌دارد. همین امر و دستیابی سرمایه‌گذاران به سودهای مختلف باعث شده است که اشخاص کلاهبردار و سودجو برای دستیابیی به ارزهایی که سرمایه‌گذاران خریداری کرده‌اند، سرمایه و پول آنها را به سرقت ببرند.

درواقع آنها می‌توانند از طریق ابتلا ماینر ها به ویروسی که خودشان منتشر کرده‌اند، به تمامی اطلاعات و کیف پول دیجیتال و غیره دسترسی پیدا کرده و یک شبه تمام سرمایه دیگران را به دست بیاورند.

پیشگیری از ابتلا ماینر ها به ویروس

ابتدایی‌ترین کاری که می‌توانید در ارتباط با این اتفاق انجام دهید پیشگیری از وقوع ان است. اما به نظر شما برای پیشگیری از آن چه باید کرد؟ پاسخ بسیار ساده است. برای پیشگیری از این اتفاق چند نکته بسیار ساده اما مهم وجود دارد:

  • برای استفاده از نرم افزارهای مختلف وارد هر سایتی نشوید
  • حتی اگر قصد بروزرسانی ماینرهای خود را دارد، تنها از سایت اصلی ماینر ها استفاده کنید.
  • یک رمز عبور بسیار قوی برای سیستم خود بکار ببرید.
  • رمز عبور مورد نظر خود را پس از هر معامله یا هرچند وقت یکبار تغییر دهید.

راه های تشخیص ویروسی شدن ماینر ها

از آنجایی که معامله‌های ارزی درون بازار ارزهای دیجیتال زیاد است، ممکن است گاهی شاهد کاهش سرعت کار دستگاه ها باشیم، اما گاهی کندی دستگاه ها بسیار قابل توجه بوده و حتی علائم دیگری هم دارد. در چنین مواردی باید به فکر راهکار برای آن باشیم.

در صورت ابتلا ماینر ها به ویروس، چند علائم بروز داده می‌شود که نشان دهنده وقوع این اتفاق است:

استخراج ماینر ها برای حساب دیگر

در این ویژگی، بدون اینکه شما بخواهید یا حتی در زمان غیرعادی، دستگاه استخراج شروع به کار می‌کند. درواقع کنترل این دستگاه از دست شما خارج شده و اشخاصی که ماینر ها را آلوده کرده‌اند به تمامی اطلاعات و توانایی‌های شما دسترسی دارند.

کندی دستگاه استخراج

در این اتفاق میزان سرعت دستگاه استخراج بسیار کاهش یافته و به سختی کار خود را انجام می‌دهد. درواقع در این زمان دستگاه هیچگونه توانایی برای ادامه فعالیت خود ندارد و نمی‌تواند کار خود را به درستی به اتمام برساند.

گرمای زیاد از حد دستگاه

یکی دیگر از این علائم گرمای بیش از حد است. در این اتفاق دستگاه با وجود کارکرد بسیار کمی که داشته، گرمای بیش از حدی دارد که نگران کننده است، بسیاری از اشخاص در چنین شرایطی دیگر به فعالیت خود ادامه نداده و حتی فرایند استخراج را متوقف می‌کنند. اما همین کار یکی از اهداف سودجویان است.

سرقت از کیف پول دیجیتال

این اتفاق نهایی‌ترین هدفی است که سودجویان دارند. آنها در نهایت با ابتلا ماینر ها به ویروس، تمامی سرمایه و پول‌هایی که سرمایه‌گذاران در گیف پول دیجیتال خود قرار داده‌اند را دزدیده و به جای دیگری منتقل می‌کنند.

پس از ابتلا ماینر ها به ویروس چه کنیم؟

اگر متوجه شدید که ماینرهای شما آلوده شده‌اند، سه راهکار اساسی برای رفع این مشکل دارید.

در مرحله اول می‌توانید ماینرهای آلود و سالم را از یکدیگر جدا سازید و آنها به به سه بخش: آلوده، مشکوک به ابتلا و سالم تقسیم کنید. پس از آن برای هرکدام از آنها یک روتر (rooter) قرار داده و برای هر روتر دو سوئیچ مجزا قرار دهید که توسط آنها به دستگاه ماینر متصل شود. سپس با استفاده از یک پورت قوی(WLAN) به روتر هایلایه متصل شوید.پس از آن می‌توانید با استفاده از کابل مناسب به سوئیچ ها وصل شوید.

در دومین روش می‌توانید با استفاده از دکمه reset تمامی ماینر ها را به تنظیمات کارخانه خود برگردانید. البته این ویژگی در ماینرهای مختلف متفاوت است، اما می‌تواند کمی کمک کننده باشد.

در سومین روش می‌توانید به صفحه اصلی ماینر ها مراجعه کرده و رمزی که در ابتدا برای هرکدام از آنها مشخص کرده بودید را تغییر دهید. برای تعیین رمز جدید و قوی می‌توانید از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد به صورت همزمان استفاده کنید.

چگونگی دستیابی به ارزهای امن و قابل اطمینان

پیش از تمام این وقایعی که گفته شد، سرمایه‌گذاران باید در هنگام خرید ارز موردنظر خود، از طریق یک صرافی مطمئن اقدام کنند. در ایران صرافی‌های بسیار زیادی وجود دارد که ارزهای مختلف را می‌فروشند. برای مثال اگر می‌خواهید در زمینه خرید اتریوم داشته باشید باید به tabdeal.org/buy-eth مراجعه کنید. در بسیاری از مواقع مواردی مانند request rejected برای سرمایه‌گذاران رخ می‌دهد که با کمک از سوی صرافی ها قابل حل است.

کلام آخر

در دنیای پر از هیاهوی امروز اشخاص زیادی وجود دارند که به دنبال دستیابی یک شبه به سودهای کلان هستند، پس اگر می‌خواهید سرمایه خود را به سادگی از دست ندهید، باید پیشگیری‌های لازم را انجام دهید. پس با انجام کارهای گفته شده، سرمایه خود را حفظ کنید.

 

برای مطالعه بیشتر، میتوانید مقاله ” قیمت دستگاه ماینر بیت کوین ” را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا