متنوع

دانلود بیگ بلو باتن برای ویندوز ، کامپیوتر ، اندروید ، آیفون

در طول چند سال اخیر با شیوع کرونا برگزاری کلاس ها و سمینارها و جلسات به صورت آنلاین انجام شد. در این میان برخی پلتفرم ها که قابلیت های لازم برای برگزاری این گونه جلسات را داشتند معرفی شدند. درواقع میتوان گفت این اتفاق باعث شد این پلتفرم ها برای مردم آشناتر شوند. یکی از این پلتفرم ها BigBlueButton میباشد که با قابلیت منحصر به فردی که دارد جایگاه ویژه ای درمیان برگزار کنندگان این نوع جلسات پیدا کرده است. یکی از مزیت هایی که سایت بیگ بلو باتن برای کاربران خود دارد این است که نیازی به دانلود بیگ بلو باتن برای ویندوز ، کامپیوتر ، اندروید ، آیفون نمیباشد و فقط یکبار روی سرور نصب شده و فقط با یک لینک کاربران به راحتی میتوانند از طریق مرورگر وارد برنامه شوند. به عبارتی برای استفاده از بیگ بلو باتن شما نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن دیگری در سیستم خود را نخواهید داشت.

برای استفاده از بیگ بلو باتن کافیست یکبار بیگ بلو باتن روی سرور مورد نظر نصب شود و بعد از نصب کاربران برای ورود به فضای جلسه فقط اطلاعات جلسه را در مرورگر خود وارد میکنند و وارد جلسه میشوند. بیگ بلو باتن یک بستر مناسب برای به اشتراک گذاری فایل ها و همچنین آموزش برای کاربران فراهم کرده است. درواقع زمانی که بیگ بلو باتن را روی سرور اختصاصی خود نصب میکنید میتوانید از امکانات اصلی بیگ بلو باتن بهره مند شوید:

  • تدریس خصوصی
  • کلاس درس معکوس
  • همکاری گروهی
  • کلاس‌های آنلاین کامل

BigBlueButton چیست؟

سایت بیگ بلو باتن یک نرم افزار اوپن سورس را ارائه می دهد که برای برگزاری کلاس های آنلاین یا سمینارهای بزرگ کاربرد دارد. کاربران بیگ بلو باتن میتوانند ضمن برگزاری این جلسات فایل های آموزشی را نیز بارگزاری کند. کاربران بیگ بلو باتن آن را اکثرا با نام اختصاری BBB میشناسند. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این برنامه عدم نیاز به دانلود بیگ بلو باتن برای ویندوز ، کامپیوتر ، اندروید ، آیفون برای استفاده از آن میباشد و با هر سیستمی تحت وب و با مرورگر میتوانید وارد فضای کلاس شوید.

نصب بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن با HTML5 طراحی شده است و این ویژگی باعث شده تا برای استفاده از آن نیازی به استفاده از نرم افزار نباشد. شاید برای شما نیز این پرسش ایجاد شود که اگر برنامه نصب نشود چگونه میتوان وارد فضای کلاس شد؟ برای پیوستن به این جلسات کافیست روی لینک اشتراکی که برای شما ارسال میشود کلیک کنید و یا آن را در URLمرورگر خود وارد کنید بلافاصله میتوانید وارد جلسه شوید. سرور آدرس URL نرم افزار BigBlueButton را دریافت می‌کند، آن را تأیید و سپس کلاینت‌ BigBlueButton را بارگزاری می‌کند. پس از بارگزرای یک تست صدا از شما گرفته میشود تا وارد جلسه صوتی شوید. تنها کاری که برای دانلود بیگ بلو باتن برای ویندوز ، کامپیوتر ، اندروید ، آیفون باید انجام دهید خرید یک سرور است.

WebRTC چیست؟

WebRTC یک استاندار کلی میباشد که تمامی مرورگرها را پشتیبانی میکند.

  • کروم
  • فایرفاکس
  • سافاری
  • سافاری موبایل

نکته: برای اینکه کلاس و جلسه ای بدون اختلال یا با حداقل قطع و وصلی داشته باشید بهتر است از مرورگر کروم استفاده کنید و یا در مرحله ی بعد فایر فاکس توصیه میشود

اطلاعاتی که در فضای بیگ بلو باتن قابل مشاهده میباشد

  1. فهرست کاربران در جلسه
  2. ناحیه چت
  3. قسمت ارائه (جایی که ارائه دهنده فعلی می‌تواند به‌روزرسانی شود)
  4. وبکم
  5. ابزارهای whiteboard

جالب است بدانید BBB طراحی موبایل فرست mobile first را نیز پشتیبانی میکند و همین عامل باعث میشود بدون نیاز به نصب برنامه یا اپلیکیشن خاص وارد برنامه شد و به این نکته دقت کنید که هیچ برنامه ی موبایل برای نصب بیگ بلو باتن وجود ندارد.

ویژگی های بیگ بلو باتن

نسخه 12.2 و بالاتر روی iOS

نسخه 6.0 و بالاتر روی اندروید

امکان اشتراک و ارائه فایل

امکان ضبط جلسات

امکان پرسش و پاسخ بصورت دوطرفه

امکان برگزاری کنفرانس‌های بزرگ در مقیاس جغرافیایی بالا

امکان دسترسی ساده و شرکت در کلاس با کامپیوتر و موبایل

تخته وایت برد چند کاربره

اتاق‌های پراکنده (گروهی و انفرادی)

چت (عمومی و خصوصی)

نظرسنجی

یادداشت‌های مشترک

انتخاب دانشجو بصورت تصادفی

ایموجی‌ها

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا