اخبار تکنولوژی

لپ تاپ 2022: نشانه هایی که می گوید باید آن را تعویض کنید

رایانه‌ها، به‌ویژه لپ‌تاپ‌ها، از زمانی که همه‌گیری COVID-19 جهان را مجبور به کار یا تحصیل در خانه کرده است، به یک ضرورت تبدیل شده است.

اگرچه لپ‌تاپ‌ها عموماً بادوام هستند و می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند، عملکرد آن‌ها همچنان می‌تواند در طول زمان تغییر کند، به خصوص اگر هر روز از آن استفاده کنید.

درست مانند هر دستگاه دیگری، لپ‌تاپ‌ها باید به روز شوند تا بتوانید از عملکرد سریع‌تر و بهتری لذت ببرید. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما باید یک مورد جدید بخرید.

بارگذاری آهسته

هر ساله مدل های جدیدی از لپ تاپ ها با ویژگی های جدید و مشخصات بهتر عرضه می شود. جدیدترین لپ تاپ های موجود در بازار به شما این امکان را می دهند که سیستم خود را در عرض چند ثانیه تقویت کنید و می توانید بلافاصله وب سایت ها را مرور کنید.

می توانید برنامه ها را اجرا کنید، وبگردی کنید و بدون هیچ مشکلی روی کار خود تمرکز کنید.

اگر از لپ‌تاپ قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، و اگر منتظر راه‌اندازی آن یا بارگیری وب‌سایت‌ها هستید، این نشانه آن است که باید یک لپ‌تاپ جدید بخرید.

با توجه به How to Geek، همچنان می‌توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا ببینید آیا سرعت آن افزایش می‌یابد.

معمولاً یک بازنشانی کارخانه ای ساده می تواند بسیاری از مشکلات از جمله کدهای خطا، کندی رایانه ها، خرابی های تصادفی و مشکلات نرم افزاری را حل کند. به یاد داشته باشید که فایل های شما حذف می شوند، بنابراین مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نرم افزار امنیتی از قبل قدیمی شده است

حفظ امنیت اطلاعات خصوصی شما بسیار مهم است. به گزارش بیزینس نیوز دیلی، با پیشرفت فناوری، روش هایی که هکرها و مجرمان سایبری برای نفوذ به سیستم ها و سرقت اطلاعات شخصی افراد استفاده می کنند.

اگر لپ تاپ شما از جدیدترین نرم افزارهای امنیتی پشتیبانی نمی کند، خود را در برابر حملات آنلاین آسیب پذیر می کنید. اگر از نسخه قدیمی macOS یا Windows استفاده می کنید، باید همین الان آن را ارتقا دهید.

نمایشگر با کیفیت پایین

به گزارش TechRadar، اگر فردی هستید که عاشق بازی های ویدیویی، تماشای فیلم یا پخش ویدئو هستید، داشتن لپ تاپ با کارت گرافیک و نمایشگر به روز بسیار مهم است.

لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر ممکن است نتوانند جدیدترین بازی‌های ویدیویی یا جدیدترین نرم‌افزارها را بدون مشکل اجرا کنند. آنها همچنین دارای نمایشگرهایی با وضوح پایین هستند که می تواند تماشای فیلم ها را ناخوشایند کند.

لپ تاپ های جدیدتر گرافیک با وضوح بالا و نمایشگرهای پر جنب و جوش ارائه می دهند. مطمئناً از تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود لذت خواهید برد و انجام بازی های ویدیویی سرگرم کننده تر است.

داشتن گرافیک واضح و واضح تجربه ای همه جانبه را به شما می دهد، چیزی که در لپ تاپ های قدیمی نخواهید داشت.

نیازها و سبک زندگی شما تغییر کرد

گاهی اوقات، دلیل نیاز به ارتقاء لپ تاپ شما ساده است. سبک زندگی شما تغییر کرده است.

ممکن است به نرم‌افزار خاصی برای استخراج ارز دیجیتال نیاز داشته باشید، یا ممکن است به یک کارت گرافیک جدید نیاز داشته باشید زیرا می‌خواهید زمان خود را به ویرایش ویدیو یا انجام بازی اختصاص دهید. دلیل شخصی شما هر چه که باشد، به لپ‌تاپی نیاز دارید که بتواند به این مناسبت برسد.

اگر برای مدت طولانی از رایانه های شخصی استفاده می کنید و می خواهید چیزی قابل حمل داشته باشید، بهتر است جدیدترین لپ تاپ را تهیه کنید. اگر فقط می‌خواهید وب‌سایت‌ها را مرور کنید و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را بررسی کنید، می‌توانید یک Chromebook تهیه کنید.

اگر می خواهید پخش جریانی را شروع کنید و شاید حساب YouTube یا Twitch خود را راه اندازی کنید، به یک GPU قدرتمند نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که وقت خود را صرف فکر کردن به اینکه لپ تاپ خود برای چه کاری نیاز دارید، بگذارید تا بتوانید مناسب ترین لپ تاپ را برای خود پیدا کنید.

همچنین باید بررسی کنید که چگونه با لپ تاپ خود کار می کنید، زیرا روش هایی وجود دارد که ممکن است بدون اینکه متوجه شوید عملکرد آن را تحت تأثیر قرار داده است.

همچنین برای بهبود عمر لپ تاپ باید باتری لپ تاپ خود را چک کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا