اخبار تکنولوژی

فناوری پیشرفته و تغییرات دنیا

رابرت فالترا، شریک موسس Channel Company، می‌گوید که جهان توسط فناوری پیشرفته تغییر کرده است و فناوری پیشرفته وارد مرحله‌ای می‌شود که توسط جهان تغییر خواهد کرد.

با راه یافتن لایحه نیمه هادی به کنگره، آینده زنجیره تامین بزرگتر با فناوری پیشرفته یکی از مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

عقب ماندگی و نگرانی در مورد محل تولید و تخصص در مورد تراشه ها تنها بخشی از موضوع کلی است. تراشه‌ها باید روی تخته‌های مدار قرار گیرند و در هر موردی راه‌حل کامل‌تری نسبت به تراشه وجود دارد.

بنابراین آیا هر بخش از زنجیره تامین به ایالات متحده بازمی گردد یا صرفاً بخشی از توسعه تراشه های پیشرفته است؟

همه ما باید بدانیم که مشتریان در هر سطحی می خواهند کمترین قیمت ممکن را برای بهترین ارزش ممکن بپردازند. اگر یک راه حل کامل بهتر از راه حل ارائه شده توسط رقبا باشد، مطمئناً مشتریان بیشتر هزینه خواهند کرد. اما سقف وجود دارد.

نیروی کار ارزان به معنای محصول نهایی ارزان‌تر است، اما راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها با مدیریت کارآمد زنجیره تامین وجود دارد.

https://jalebamooz.com/iphone/locked-apple-id/

Dell Technologies سال‌ها پیش در این زمینه استاد بود، زمانی که نه تنها از تولید به‌موقع استفاده می‌کرد، بلکه تفاوت‌های ظریفی را در مورد زنجیره تامین که رقبای خود از دست می‌دادند، درک کرد.

تولید به موقع، هزینه ها را به روش های مختلف کاهش می دهد. عدم نیاز به نگهداری محصول در محل تولید، فضای مورد نیاز انبار را کاهش می‌دهد،اما این می تواند به معنای زیاد شدن ودرگیر شدن با دردسرهای با محصولات منسوخ شده هنگام تغییرات است.

این به نوبه خود به شرکت ها اجازه می دهد تا قردادهای طولانی مدت با مشتریان ببنید و پیشنهادات برنده را افزایش دهند.

با درک این موضوع که تولید محصول نهایی امروزی در ماه‌های آینده هزینه کمتری برای ساخت خواهد داشت، زیرا قیمت برخی از قطعات کاهش می‌یابد، فروش می‌تواند قیمت را در قراردادهای بلندمدت کاهش دهد. با شاید شکستن یکنواخت یا حتی ضرر کوچک در ماه های اولیه تحویل با قیمت توافقی، می توان مناقصه را برنده شد. در ماه‌های بعد سودآوری بازگشت و در طول مدت قرارداد، سود قابل قبول بود.

با گذشت زمان، البته، مقاومت در برابر نیروی کار ارزان در خارج از کشور بسیار سخت بود، و تولیدات با فناوری پیشرفته بیشتر به خارج از کشور منتقل شدند، جایی که امروزه عمدتاً در آن ساکن هستند. منبع

چالش‌های ژئوپلیتیکی جهان امروز، به ویژه چین و روسیه تمرکز بیشتری را بر جهانی‌سازی تولید معطوف کرده است. بعید نیست که اکثر چیزهایی که به خارج از کشور منتقل شده اند، بازگردند. چیزی که احتمالاً اتفاق می افتد، تغییر مکان محل تولید است.

با گذشت زمان احتمالاً شاهد بحث‌ها و جابه‌جایی بیشتر به بخش‌های دوستانه‌تر از جهان خواهیم بود که هنوز از آمریکای شمالی ارزان‌تر هستند. مناطق رشد مانند ویتنام توجه بیشتری را به خود جلب خواهند کرد.

با رشد هوش مصنوعی و ابر داده ها، از نظر سیاسی و استراتژیک بسیار با اهمیت می شوند و امنیت آن ها به مسئله ای بزرگ در سراسر جهان تبدیل می شود. امروزه همه می دانند هوش مصنوعی چیست.

دنیا توسط فناوری های پیشرفته تغییر کرده است و فناوری پیشرفته وارد مرحله ای می شود که توسط جهان تغییر خواهد کرد.امروز هوش مصنوعی حرف اول را در فناوری می زند. اگر نمی دانید هوش مصنوعی چیست همین امروز به دنبال مطالعه در مورد آن باشید.

مداخله دولت نه تنها در اینجا بلکه در سراسر جهان افزایش خواهد یافت. کشورهای دوست و غیردوست می‌خواهند کسب‌وکارهای با فناوری پیشرفته را به انجام آنچه که فکر می‌کنند درست است سوق دهند. مشوق‌ها همچنین برای بخش استراتژیک فناوری پیشرفته مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند و این امر فراتر از منطقه تولید تراشه‌های پیشرفته خواهد بود.

متأسفانه، دولت‌ها از هر نوع خواستار کنترل مناطق استراتژیک هستند و فناوری پیشرفته به مراتب عمیق‌تر به مسائل ژئوپلیتیکی کشیده می‌شود. این به معنای مانور دادن روی مسائل بسیار متفاوت برای مدیران عامل با فناوری پیشرفته در آینده خواهد بود.

پیشرفت تکنولوژی چه تأثیری بر جهان می گذارد

1- فناوری باعث سرعت بخشیدن در آموزش شده است.

2- ارتباطات را در جهان تغییر داده است. با در دست داشتن اینترنت، گوشی های هوشمند، کامپیوتر، شبکه های اجتماعی و بسیاری ابزار دیگر می توان به راحتی با افرادی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد.

3- پیشرفت فناوری در عادت های زندگی ما تغییرات زیادی ایجاد کرده است. به کارگیری تکنولوژی زندگی را برای انسان ها راحتتر کرده است اما از طرفی تنبلی و کم تحرکی را برای ما به جای گذاشته. علاوه بر این اختلالاتی در رشد و توانایی های ذهنی و خلاقیت کودکان و نوجونان داشته است.

4- با پیشرفت فناوری ما همواره شاهد بهبود زندگی و ارتقای سلامتی هستیم. حتی امروزه بسیاری از بیماری هایی که تا چندی پیش لاعلاج خوانده می شدند نیز درمان می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا