متنوع

بدون هزینه سبک زندگی سالمی برای خود داشته باشید

در این مطلب، نکاتی را برای داشتن یک سبک زندگی سالم با بدون بودجه و هزینه ی مالی با شما به اشتراک می گذاریم تا بتوانید از امروز شروع به ایجاد تغییرات در زندگی خود کنید! لوپوس پوستی مزمن

برای داشتن یک سبک زندگی سالم، باید:

1. سموم را از رژیم غذایی و زندگی خود حذف کنید

1.1. الکل را قطع کنید

نگران نباش اگر نمی خواهید مجبور نیستید معاشرت را کنار بگذارید یا به طور کلی نوشیدن الکل را کنار بگذارید. هدف این است که نسبت به مقدار الکلی که می نوشید آگاه باشید. الکل ارزش غذایی ندارد. این به سادگی کالری خالی است و می تواند به طور قابل توجهی به وزن اضافی شکم کمک کند. همچنین، مصرف بیش از حد الکل منجر به بیماری های متعددی در مردان و زنان می شود. چه یک مشروب خور بزرگ یا اجتماعی باشید، سعی کنید خود را به 1 یا 2 نوشیدنی در هفته محدود کنید. الکل سفید کم کالری مانند ودکا را انتخاب کنید و مخلوط کن های شیرین را قطع کنید. می توانید به جای آن از آب یا نوشابه استفاده کنید. فواید تری فلوئوپرازین

الکل همچنین یکی از گران ترین اقلام در بارها و رستوران ها است. اگر مراقب نباشید، خرج کردن چند صد دلار در گردش های آخر هفته با دوستان بسیار آسان است. هنگامی که به دنبال یک سبک زندگی متعادل، از نظر مالی و جسمی سالم هستید، مصرف الکل خود را محدود کنید. کیف پول و شکم، کبد و قلب شما از شما تشکر خواهند کرد.

1.2. سیگار را ترک کنید، جدی!

اگر سیگاری هستید، ترک آن می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، این یکی از بهترین عادات سبک زندگی سالم است که می توانید اتخاذ کنید. سیگار کشیدن به سلامت قلب و عروق شما آسیب می رساند و ریه های شما را با آسیب رساندن به سلول های آنها و به خطر انداختن نحوه عملکرد آنها برای توزیع اکسیژن در سراسر بدن، ضعیف می کند. سیگار کشیدن علاوه بر سرطان ریه، خطر ابتلا به سرطان دهان، عفونت های دستگاه ادراری در زنان، کاهش نرخ باروری در مردان و زنان را افزایش می دهد و احتمال بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

سیگار کشیدن یک عادت گران قیمت است. فقط تمام پولی را که در یک هفته برای سیگار خرج می کنید جمع کنید. اگر روزانه یک بسته با قیمت متوسط ​​سیگار می کشید، می توانید سالانه بیش از 2000 دلار پس انداز کنید. این می تواند بهترین تجهیزات بدنسازی خانگی را به شما بدهد! اگر در عوض آن پول را برای سبک زندگی سالم جدید خود سرمایه‌گذاری کنید، به جای افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، سود سهام را به همراه خواهد داشت.

1.3. قند پنهان را از بین ببرید

آیا می دانید که عملاً در هر چیزی که از قبل بسته بندی شده شکر وجود دارد؟ حتی غذاهای سالم مانند سبوس غلات، میله های پروتئینی و ظروف ماست اغلب حاوی مقدار زیادی قند هستند (حتی اگر کم کالری یا بدون چربی باشد). به یاد داشته باشید که حذف شکر فرآوری شده می تواند به شدت احتمال ابتلا به اثرات طولانی مدت بر سلامت شما از جمله دیابت، چاقی و مشکلات قلبی را کاهش دهد.

1.4. از شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید

در حالی که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است گزینه ای سالم به نظر برسند، بدن شما می تواند آنها را با شکر اشتباه بگیرد. وقتی این اتفاق می افتد، متابولیسم شما معتقد است که کالری اضافی دریافت می کنید و باعث افزایش انسولین می شود. که باعث افزایش ذخیره چربی و جلوگیری از کاهش وزن سالم می شود. اگر در مقطعی شروع به استفاده از شیرین کننده های مصنوعی کردید، از اعتدال استفاده کنید و میزان تأثیر این غذاها بر شما را اندازه بگیرید.

1.5. پلاستیک را حذف کنید

پلاستیک حاوی مواد شیمیایی مضری است که در درازمدت به شدت بر سلامت ما تأثیر می گذارد. مواد شیمیایی موجود در پلاستیک ممکن است باعث مشکلات باروری، بلوغ زودرس و چاقی شوند. بهترین عادات سبک زندگی سالم مستلزم این است که نسبت به آنچه که با آن مواجه می شویم و می خوریم آگاه باشیم. ظروف نگهداری مواد غذایی خود را به شیشه تبدیل کنید و از خرید بطری های پلاستیکی آب خودداری کنید. اگر در حال خرید مواد غذایی هستید که در پلاستیک از پیش بسته بندی شده عرضه می شود، به محض اینکه به خانه رسیدید، پلاستیک را دور بریزید. هدف این است که در صورت امکان (و عملی) پلاستیک را از زندگی خود حذف کنید.

2. اهمیت سلامت جسمانی را درک کنید

2.1. شروع به ورزش کنید

وقتی اکثر مردم به داشتن یک سبک زندگی سالم فکر می کنند، روی رژیم غذایی تمرکز می کنند، اما ورزش به همان اندازه مهم است. با پیاده روی یا انجام یوگا شروع کنید تا خلق و خوی خود را بهبود بخشد و برای بقیه روز به شما انرژی بدهد. اگر از آن لذت نمی برید، ورزش های دیگری مانند دوچرخه سواری، شنا یا تنیس بازی با دوستان را امتحان کنید.

عضویت در باشگاه گران است و ایمن نیست و COVID-19 همچنان ادامه دارد. درعوض، با سرمایه گذاری در برخی تجهیزات ورزشی خانگی با کیفیت، سالم بمانید.

سال گذشته، عضویت های باشگاهی که به ندرت استفاده می شد را کنار گذاشتیم و تعدادی تجهیزات ضروری برای ساختن یک باشگاه ساده خانگی در گوشه کوچکی از خانه خود خریداری کردیم. ما یک جفت دمبل قابل تنظیم Bowflex، یک نیمکت و یک میز تردمیل داریم تا در حین کار قدم های خود را به داخل ببریم. همراه با برخی از ویدیوهای تمرینی YouTube، حداقل سه بار در هفته آن را در حریم خصوصی خانه مان عرق می کنیم. این برای نزدیک شدن شما به اهداف تناسب اندام کافی است.

2.2. خواب را دست کم نگیرید

خواب کافی در هر شب ممکن است به جای کاری که برای حفظ یک سبک زندگی سالم باید انجام دهید، لوکس به نظر می رسد، اما نادیده گرفتن یک برنامه خواب سالم می تواند اثرات طولانی مدت شدیدی داشته باشد.

خسته و تحریک پذیر بودن تنها بخش کوچکی از آن است. کیفیت خواب ضعیف با چندین بیماری و شرایط مزمن مرتبط است – از افزایش وزن و چاقی گرفته تا دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی و حتی آلزایمر.

پس چشم بسته خود را در اولویت قرار دهید. روی تشک و بالش با کیفیت سرمایه گذاری کنید، سر و صدا را خاموش کنید و تلویزیون را خاموش کنید. بدن شما هنگام خواب تجدید قوا و ترمیم می شود. سعی کنید حداقل 6 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا