متنوع

چگونه سبک زندگی سالم تری داشته باشیم

عبارت «سبک زندگی سالم» یک تعریف کوتاه از زندگی پر جنب و جوش و فعال با بدنی سالم و ذهنی سالم است. ایجاد یک سبک زندگی سالم به معنای تغییرات شدید نیست. ایجاد تغییرات تدریجی کوچک در برنامه روزانه شما می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

سبک زندگی سالم چیست؟

شما رفتارهای واضحی را می شناسید که فردی سالم است و از خود مراقبت می کند. به طور کلی، یک فرد سالم سیگار نمی کشد، سعی می کند وزن خود را حفظ کند، غذاهای مغذی می خورد و به طور منظم ورزش می کند.

سپس عناصر دیگری برای اضافه کردن به لیست وجود دارد. یک فرد سالم همچنین می‌داند که چگونه استرس را مدیریت کند، هر شب با کیفیت خوب می‌خوابد، زیاد الکل نمی‌نوشد، زیاد نمی‌نشیند – اساساً همه کارها را همیشه در حد اعتدال انجام می‌دهد. وقتی به همه چیزهایی که احتمالاً می تواند به یک سبک زندگی سالم تبدیل شود نگاه می کنید، می توانید متوجه شوید که همه آن چیزها در دنیای فعلی ما چقدر سخت هستند.

خبر خوب این است که لازم نیست همه چیز را همزمان تغییر دهید. در واقع، ترفند زندگی سالم، ایجاد تغییرات کوچک است – هر روز قدم های بیشتری بردارید، 1 میوه به غلات خود اضافه کنید، یک لیوان آب اضافی بخورید، یا به دومین کمک پوره سیب زمینی کره ای نه بگویید. یکی از کارهایی که می توانید در حال حاضر انجام دهید تا سبک زندگی خود را سالم تر کنید، حرکت بیشتر است.

فواید فعالیت بدنی

می دانید که باید ورزش کنید، اما بهانه های زیادی برای انجام ندادن آن وجود دارد. شما خیلی شلوغ هستید، نمی دانید از کجا شروع کنید، انگیزه ندارید یا می ترسید به خود آسیب برسانید. شاید فکر می کنید ورزش باید واقعا سخت باشد یا به اندازه کافی خوب نیست.

اگر بتوانید زمانی را صرف ورزش کنید بسیار عالی است – به این معنی که عرق می کنید، در ناحیه ضربان قلب مورد نظر خود کار می کنید یا کاری برای تقویت بدن خود انجام می دهید. اما همیشه نباید اینطور باشد. فعالیت های متوسط ​​مانند کارهای خانه، باغبانی و پیاده روی می تواند تفاوت ایجاد کند

هر تعریفی که در مورد اینکه ورزش چیست یا نیست دارید، نکته اصلی این است که ورزش حرکت است. خواه راه رفتن در اطراف بلوک باشد یا دویدن ماراتن، این حرکت ورزش است و هر بار که بیشتر از حد معمول حرکت می‌کنید، مهم است.

کاهش وزن یا حفظ وزن پایدار

حتی اگر تغییرات کوچک را انتخاب کنید، مزایای آن هنوز بسیار شگفت انگیز است. به عنوان مثال، افزایش سطح فعالیت می تواند به شما در رسیدن و حفظ وزن سالم کمک کند. اگر در حال حاضر اضافه وزن دارید، گام‌های کوچک به سمت این هدف می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اشاره می کند که اگر اضافه وزن دارید، کاهش 5 تا 10 درصدی وزن کل بدن می تواند به کاهش فشار خون، کلسترول و قند خون کمک کند.

در واقع، شما حتی لازم نیست هدفی برای کاهش وزن داشته باشید، به خصوص اگر در پایبندی به یک برنامه مشکل دارید. چرا برای شروع روی سالم بودن تمرکز نکنید و نگران کاهش وزن نباشید زیرا هرچه بیشتر حرکت کنید ممکن است متوجه شوید که وزن بیشتری نیز کم می کنید.

سایر مزایا

نکته مهم در مورد حرکت این است که فقط چند دقیقه در روز می تواند مزایای ماندگار دیگری داشته باشد، که ممکن است حتی از بسیاری از آنها ندانید. فقط برخی از مزایا عبارتند از:

  • عزت نفس را افزایش می دهد
  • به حفظ انعطاف پذیری با افزایش سن کمک می کند
  • ثبات مفصل را بهبود می بخشد
  • حافظه را در افراد مسن بهبود می بخشد
  • خلق و خو را بهبود می بخشد و علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد
  • دامنه حرکتی را افزایش و بهبود می بخشد
  • توده استخوانی را حفظ می کند
  • از پوکی استخوان و شکستگی جلوگیری می کند
  • استرس را کاهش می دهد
  • خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را کاهش می دهد

چگونه فعالیت بدنی را افزایش دهیم

شما می توانید با اضافه کردن کمی فعالیت بیشتر به زندگی خود، روند سالم بودن را از هم اکنون آغاز کنید. اگر برای یک برنامه ساختاریافته آماده نیستید، از small.3 شروع کنید

کاهش زمان نمایش

زمانی را که تلویزیون و کامپیوتر را خاموش می کنید، برنامه ریزی کنید. هفته‌ای یک‌بار همه صفحه‌های نمایش را خاموش کنید و با خانواده‌تان کارهای فیزیکی بیشتری انجام دهید. بازی کنید، پیاده روی کنید، تقریباً هر کاری را انجام دهید که بیشتر از نشستن روی مبل تحرک داشته باشد. این همچنین می تواند به عنوان زمان با کیفیت خوب با خانواده باشد.

افزایش گام های روزانه

به دنبال راه های کوچک برای راه رفتن بیشتر باشید. وقتی نامه را دریافت کردید، در اطراف بلوک قدم بزنید، سگ را هر روز برای یک گردش اضافی ببرید، یا قبل از آماده شدن برای کار، پنج دقیقه روی تردمیل خود راه بروید. وقتی با تلفن صحبت می‌کنید، به اطراف قدم بزنید یا حتی در حین غر زدن کمی تمیز کنید. این یک راه عالی برای ادامه حرکت در حین انجام کاری است که از آن لذت می برید.

انجام برخی کارها

کارهای خانه را انجام دهید و حرکت روزانه را همزمان افزایش دهید. پارو کردن برف، کار در باغ، چیدن برگ‌ها، جارو کردن زمین – این نوع فعالیت‌ها ممکن است ورزش شدیدی نباشند، اما می‌توانند شما را در حین مرتب کردن خانه‌تان در حرکت نگه دارند.

افزایش آگاهی

فهرستی از تمام فعالیت های بدنی که در یک روز معمولی انجام می دهید تهیه کنید. اگر متوجه شدید که بخش عمده ای از زمان شما صرف نشستن می شود، فهرستی دیگر از تمام راه هایی که می توانید بیشتر حرکت کنید، تهیه کنید – هر ساعت برای حرکات کششی یا راه رفتن، راه رفتن از پله ها در محل کار و غیره.

چگونه یک رژیم غذایی مغذی را حفظ کنیم

داشتن یک رژیم غذایی سالم بخشی دیگر از یک سبک زندگی سالم است. نه تنها یک رژیم غذایی مغذی می تواند به مدیریت وزن کمک کند، بلکه می تواند سلامت و کیفیت زندگی شما را با افزایش سن بهبود بخشد.

شما قبلاً در مورد گروه های غذایی و این واقعیت می دانید که توصیه می شود میوه ها و سبزیجات بیشتر و غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید. احتمالاً فهرستی از کارهایی دارید که می‌دانید برای یک رژیم غذایی سالم‌تر باید انجام دهید، اما ایجاد تغییرات زیاد در یک زمان می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. رفتن به یک رژیم غذایی محدود ممکن است شما را به غذاهایی که می‌خواهید از آنها اجتناب کنید هوس کنید

رویکرد دیگر این است که هر روز به دنبال راه هایی برای ایجاد تغییرات کوچکتر باشید.

مصرف نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید. مصرف شکر و کالری اضافی در نوشیدنی هایی که می نوشید آسان است. نوشابه های شیرین، چای های شیرین، نوشیدنی های آبمیوه، و نوشیدنی های قهوه پر کالری می توانند به راحتی میزان توصیه شده روزانه قندهای اضافه شده را کاهش دهند. نوشیدن آب ساده یا آب طعم دار با میوه یا گیاهان تازه را در نظر بگیرید. این یک راه عالی برای هیدراته ماندن و همچنان طعم و مزه است.

لبنیات کم چرب یا بدون چربی بخورید. تغییر به شیر بدون چربی یا ماست بدون چربی راه ساده دیگری برای دریافت کالری کمتر بدون تغییر زیاد در رژیم غذایی است.

میوه بیشتری بخورید آن را به غلات، سالاد یا شام خود اضافه کنید یا آن را به عنوان دسر درست کنید. این میوه همچنین یک میان وعده عالی بعد از سر کار یا مدرسه است تا شما را برای شام نگه دارد.

چند تعویض انجام دهید به کابینت یا یخچال خود نگاه کنید و سه غذایی را که هر روز می خورید انتخاب کنید. محتوای غذایی را یادداشت کنید و دفعه بعد که در خواربار فروشی هستید، جایگزین های کم کالری فقط برای این سه مورد پیدا کنید.

سبزیجات بیشتری وارد کنید هر جا که می توانید آنها را اضافه کنید – یک گوجه فرنگی روی ساندویچ خود، فلفل روی پیتزا یا سبزیجات اضافی در سس پاستا. سبزیجات از قبل بریده شده، کنسرو شده یا منجمد را برای میان وعده های سریع آماده نگه دارید.

یک سس سالاد سالم را امتحان کنید. اگر سس پرچرب می خورید، به سراغ چیز سبک تری بروید و به طور خودکار کالری کمتری دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید پانسمان را در کناره قرار دهید و پانسمان را خودتان آغشته کنید یا درست کنید.

کلمه ای از Verywell

ایجاد یک سبک زندگی سالم به معنای تغییرات شدید نیست. زمانی که نیازی به تغییر کل زندگی خود نداشته باشید، ممکن است خود را با تغییر بهتر سازگار کنید. فقط یک چیز را انتخاب کنید و هر روز روی آن کار کنید، اجازه دهید بقیه زندگی و عادات شما ثابت بماند. ممکن است تعجب کنید که آن تغییرات کوچک واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا