اخبار تکنولوژی

راه کارهای کیونپ جهت پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری

امروزه حجم بالایی از اطلاعات در کامپیوترها و سرورها ذخیره و تبادل می شوند. از دست دادن ناگهانی اطلاعات و دیتاهای تجاری دغدغه بسیاری از مشاغل است. برای پشتیبانی و نگه داری داده های مهم و محرمانه راه کارهای زیادی توسط متخصصان ارائه شده است. پشتیبانی از شبکه با ذخیره سازی، حفاظت، نگه داری و بازیابی اطلاعات از دست رفته از اولویت های اصلی کمپانی های مطرح دنیا هستند. از جدیدترین راه کارهای ارائه شده جهت پشتیبانی از اطلاعات شرکت های تجاری و تجهیزات شبکه، عرضه سرورهای ذخیره سازی اطلاعات توسط شرکت کیونپ QNAP  است. مهم ترین هدف تجاری ذخیره سازهای کیونپ QNAP پشتیبانی از شبکه برای همه مشاغل بزرگ، متوسط و کوچک است. این مقاله کنکاشی است بر پشتیبانی شبکه با ذخیره سازهای کیونپ، راه کارهایی که توسط تجهیزات ذخیره سازی کیونپ ارائه می شود.

شرکت کیونپ انقلابی در ذخیره سازی دیتاهای متصل به شبکه از راه دور و از طریق اینترنت با نام Cloud NAS را معرفی کرده است. توسط سیستم Cloud NAS کاربران می توان در محیط های ابری کاملا امن از اطلاعات خود در هر مکان و زمانی استفاده کنند.

هدف کیونپ پشتیبانی از سرورهای شبکه

درگردش کار یک شبکه امن، پشتیبانی سرورهای تحت شبکه کیونپ، آرایه های دیسک ها، درایوهای سخت افزاری و موارد دیگر نقش مهمی دارند. هدف اصلی ذخیره ساز کیونپ QNAPپشتیبانی از کاربران متصل به شبکه، دسترسی و ذخیره سازی، اشتراک گذاری فایل ها و داده ها می باشد. عملکرد پشتیبانی کیونپ بر اساس حجم داده ها، نوع رابط هارد دیسک های پشتیبانی شده و RAID، پهنای باند شبکه، نوع اتصال کاربر و سخت افزارهای مرتبط صورت می گیرد. کیونپ قدرت ذخیره سازی های زیاد و سرعت انتقال فایل ها را برای کسب وکارها فراهم می کند. ذخیره ساز کیونپ برای پشتیبانی شبکه ویژگی پشتیبان گیری از طریق شرکت های شخص ثالث را انجام می دهد و از داده های سرورهای خارجی از راه دور از طریق محیط ابری پشتیبانی می کند.

«تیم پشتیبان شبکه ارغوان با استفاده از ظرفیت های موجود در شبکه شما یک سیستم جامع برای مدیریت منابع شبکه در جهت صرفه جویی در هزینه ها ارائه می کند.»

ذخیره ساز کیونپQNAP پشتییانی امن برای ذخیره اطلاعات

اگر شرکت تجاری در ذخیره داده ها به سرورهای تحت شبکه کیونپ متکی باشد برای استفاده حداکثری از زیر ساخت های سرور کیونپ خود نیاز به استراتژی های کارآمدی دارد. شبکه ارغوان با بکار گیری از تخصص کارشناسان فنی و مهندسی شبکه راه کارهای طلایی را برای پشتیبانی از شبکه با دستگاه های ذخیره ساز کیونپ فراهم می کند. شبکه ارغوان با تکیه بر شیوه ها و نوع آوری های جدید برای کمک به کسب وکارها و استفاده بهینه از زیر ساخت راهنمای سریعی را گرد آوری کرده است.

شرکت شبکه ارغوان با استفاده از ذخیره سازهای کیونپ راه حل هایی برای صنایع معرفی می کند. شبکه ارغوان با ایجاد راهنمایی های عملی و توصیه های پیکربندی ذخیره ساز کیونپ پشتیبانی از شبکه شما را بهینه می کند. شبکه ارغوان برای بهینه سازی پشتیبانی ذخیره ساز کیونپ از شبکه راه حل های بهینه سازی قابلیت های ذخیره ساز کیونپ، انتخاب انواع دسترسی به فایل ها و تعیین پارامترهای RAID را ارائه می دهد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بهینه سازی کیونپ و پشتیبانی شبکه

شبکه ارغوان با انتخاب بهترین گزینه از ذخیره سازی کیونپ، نحوه استفاده و راه اندازی و پیکربندی از شبکه شما را حمایت می کند. پشتیبانی شبکه با ذخیره سازهای کیونپ بدین گونه بیان می شود که انتخاب بهترین رم RAM در سیستم، نصب درایوهای SSD mSATA برای داده ها، انتخاب بهترین پیکربندی برای RAID و Volume باعث بهینه سازی کیونپ می شود. زیر ساخت ذخیره سازی داده به درستی تنظیم و شبکه توسط ذخیره ساز پشتیبانی می شود.

کنترل های دسترسی برای پشتیبانی شبکه

ذخیره ساز کیونپ با توجه به نوع بسته و انواع فایل ها دسترسی هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. دسترسی های تصادفی، دسترسی های همزمان چند مشتری با هم و دسترسی های متوالی نیز توسط ذخیره ساز کیونپ پشتیبانی می شود. برای مثال در دسترسی متوالی ذخیره ساز کیونپ با ارائه بهترین پشتیبانی شبکه یعنی دسترسی به ویرایش مستقیم ویدئو، ضبط کننده ویدئو، پخش ویدئو، انتقال فایل های بزرگ و بک آپ گیری از داده ها امکان پذیر می شود.

ذخیره ساز کیونپ و ویژگی های RAID

برای جلوگیری از خرابی دیسک ها، بهینه سازی عملکرد آن ها و افزایش ظرفیت دیسک ها در هنگام راه اندازی ذخیره ساز کیونپ راه حل هایی را برای پشتیبانی از شبکه و ذخیره سازی داده ها ارائه می دهد. ویژگی ها و تعیین سطح صحیح RAID برای بهینه سازی ذخیره سازی و پشتیبانی شبکه ضروری است. سه سطح اصلی RAID بهترین شکل پشتبیانی از شبکه را برای ذخیره ساز های شبکه آماده می کنند. هم چنین برای پشتیبانی در هنگام تعویض دیسک ها دقت شود. زیرا اگر دیسک اشتباهی را جایگزین کنید، بازسازی به درستی انجام نمی شود. علاوه بر این، درایور NAS RAID ممکن است گیج شود و منجر به از دست دادن اطلاعات شدیدتر شود.

آیا اصطلاحات فنی شما را گیج کرده است؟ وقت یادگیری زیر ساخت های ذخیره سازی شبکه را ندارید و به ذخیره سازی کیونپ و پشتیبانی شبکه نیاز دارید درخواست خود را به شبکه ارغوان ارسال کنید. مشاوره مستقیم با متخصصان فنی شبکه ارغوان عملکرد شبکه شما را بهینه می کند.

پشتیبان گیری از داده ها توسط کیونپ QNAP NAS محافظت مضاعف

می توان از طریق سرویس شرکت کیونپ به نام RTRR یا rsync از راه دور نسخه ای پشتیبان تهیه کرد. با استفاده ازهارد اکسترنال و اتصال درایوهای خارجی به دستگاه ذخیره ساز کیونپ به راحتی فایل ها با دستگاه های خارجی دیگر به اشتراک ارتباط می یابد و اطلاعات به اشتراک گذاشته می شود.

هم چنین ذخیره ساز کیونپ قابلیتی را برای پشتیبانی شبکه فراهم می کند. یعنی از درایوهای خارجی پشتیبانی می کند و داده ها را درمحیط هایی مانند ویندوز و مک بازیابی می کند. هم چنین ذخیره ساز کیونپ با نرم افزارهای پشتیبان گیری معروف در بازار مانند AcronisTrue Image، CA ARCserve Backup، Retrospect، و غیره سازگاری دارد. با استفاده از آن ها از نسخه اصلی داده ها پشتیبان گیری صورت می گیرد. علاوه بر ذخیره سازی فیزیکی، کیونپ از ذخیره سازی و پشتیبان گیری در فضای ابری نیز استفاده می کند. در سرویس های ذخیره ساز محیط ابری مانند Amazon S3، Elephant Drive از داده های نسخه پشتیبان تهیه می شود.
ویژگی Apple Time Machine هم پشتیبان گیری و هم بازیابی اطلاعات را بسیار ساده می کند. ذخیره ساز کیونپ برای پشتیبان گیری خودکار از داده های شخصی، موسیقی، عکس ها و ایمیل ها این ویژگی را به کار می گیرد. اگر به صورت ناگهانی فایلی حذف شود یا نمی توان آن ها را پیدا کرد، این ویژگی داده ها را پشتیبانی می کند.

ابزار رایگان پشتیبان گیری ذخیره سازQNAP  برای سیستم عامل ویندوز

QNAP Netback Replicator، یک ابزار پشتیبان‌گیری بدون مجوز که با ذخیره ساز کیونپ QNAP برای اجرای پشتیبان‌گیری از داده‌ها در سیستم‌عامل ویندوز ارائه می‌شود، به کاربران کمک می‌کند از کل درایوهای دیسک، اسناد، عکس‌ها، موسیقی، ویدیوها، فونت‌ها، ایمیل‌ها و غیره از فایل‌های ویندوز نسخه پشتیبان تهیه کنند. علاوه بر این، برای پشتیبان گیری به سرور از راه دور توسطFTP و WebDAV پشتیبانی می کند. به راحتی با تنظیمات و همگام سازی زمان و بک آپ برنامه ریزی شده و خودکار از داده ها پشتیبانی کنید.

ویژگی عکس های فوری استاندارد، پشتیبانی شبکه با ذخیره ساز کیونپ QNAP

بهترین راه برای محافظت از فایل ها و داده ها گرفتن عکس فوری در عرض چند ثانیه است. این عکس ها وضعیت کامل سیستم ذخیره ساز و اطلاعات را ضبط و نگه داری می کند. عکس های فوری نیز به صورت متنوع از هر واحد ذخیره ساز گرفته می شود. برای کاهش خطر از دست دادن داده ها، به طور منظم عکس های فوری گرفته می شود. ویژگی بعدی عکس برداری های پیشرفته است که از چندین واحد ذخیره ساز گرفته و ذخیره می شوند. برای عملکردهای از راه دور داده ها ذخیره می شوند و به صورت محلی قابل دسترس هستند.

ویژگی های فیزیکی ذخیره ساز کیونپQNAP در پشتیبانی شبکه

دستگاه کیونپ به گونه ای طراحی شده اندکه در برخی از مدل ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی آتش و آب از جنس ضد حریق و ضد آب هستند. داده ها را می توان تا 1500 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت حفظ کرد. در صورت وقوع سیل نیز داده ها تا 3 روز قابل بازیابی هستند. به علاوه ذخیره سازهای کیونپ دارای بک آپ گیری های شبکه، فایروال، حفاظتDos امنیتی هستند. حفاظت ذخیره ساز کیونپ با USP قدرت درایوها و آرایه ها را بیشتر می کند.

دستگاه کیونپ برای تقویت امنیت و جلوگیری از حملات بدافزارها چندین ویژگی داخلی را ارائه می دهد. درایو رمزگذاری شده خودکار SED در حالت آفلاین از داده ها محافظت می کند. از آنتی ویروس داخلی کیونپ برای محافظت دسترسی به شبکه استفاده می شود. بروز رسانی آنتی ویروس ها بصورت خودکار از آسیب شبکه جلوگیری می کند. برای محافظت از ویروس و بدافزار، می‌توان از اپلیکیشن McAfee Antivirus و برنامه Malware Remover  استفاده شود. برای امنیت دستگاه کیونپ بهتر است از ویژگی های قفل ذخیره ساز استفاده شود. تغییر رمزهای عبور بسیارکارساز است. سرویس ها و پورت هایی که استفاده نمی شوند باید بسته شوند. استفاده از مجوزهای لازم برای دسترسی های محدود الزامی است.
ویژگی های نرم افزاری کیونپ در پشتیبانی شبکه

ذخیره سازهای کیونپ QNAP برای حفظ امنیت و پشتیبانی از شبکه نرم افزارها و برنامه مشاور امنیت را برای خطرات احتمالی ارائه می دهد. با به کار گیری از این برنامه ها و نرم افزارها پشتیبانی شبکه با ذخیره سازهای کیونپ تضمین می شود.

  •  Netbak Raplicator: ذخیره سازهای کیونپ با این نرم افزار از داده های کلاینت ها نسخه بک آپی را تهیه می کند. این پشتیبانی به صورت فوری، روزانه یا هر هفته یا هر ساعت نسخه انجام می پذیرد.
  • Cobian Backup: این نرم افزار رایگان است، با QNAP عالی کار می کند.
  • Offically Supported 3.th Party Backup Softwaresنرم افزارهای پشتیبان گیری شخص ثالث که به طور رسمی پشتبیانی می شوند.

سخن آخر

دستگاه های ذخیره ساز کیونپ QNAP در پشتیبانی شبکه روشی راحت، قابل اعتماد و آسان برای ذخیره داده های شما ارائه می دهند. می توان از داده های توسط ذخیره ساز کیونپ پشتیبانی و حفاظت کرد. مقاله ارائه شده گام کوچکی از پشتیبانی شبکه با ذخیره سازهای کیونپ است. ابزارها و ویژگی های فن آوری ارائه شده توسط ذخیره ساز کیونپ پشتیبانی از اطلاعات و داده های شبکه را برای مشاغل تضمین می کند.

 

شرکت خدمات شبکه ارغوان (https://arghavannet.com/)

آدرس دفتر مرکزی : تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پاساژ ایران،کوچه گیلان، پ 8، واحد 5

آدرس فروشگاه : تهران، چهار راه طالقانی، مجتمع نور، طبقه همکف، واحد 7085

تلفن تماس: 41902-021

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا