اخبار تکنولوژی

ویژگی های یک ایستگاه کاری یا workstation چیست؟

اگر شما طراح گرافیکی هستید یا نیاز دارید کارهای سنگین با لپ تاپ خود انجام دهید لازم است که یک لپ تاپ مناسب تهیه کنید زیرا هز لپ تاپی از پس کارهای سنگین طراحی بر نمی آید ومدام به شما ارور می دهد یا اینکه با سرعت بسیار پایین کار می کند. بنابراین بهتر است از همان ابتدا یک ایستگاه کاری یا همان لپ تاپ مناسب کارتان را تهیه کنید. اگر شما یک لپ تاپ مناسب برای طراحی و کارهای سه بعدی لازم دارید بهتر است مشخصات فنی و سخت افزار و نرم افزار مناسب را پیدا کنید و سپس به بررسی لپ تاپ های موجود در بازار بپردازید. https://sariasan.com/featured/best-free-weblog-makers/

برای درک اینکه چه چیزی یک کامپیوتر را به یک ایستگاه کاری تبدیل می کند، باید به دنبال مشخصات کلیدی باشید که رایانه های شخصی ایستگاه کاری را از سایر لپ تاپ ها و دسکتاپ ها متمایز می کند. https://www.najiblog.ir/

1. رم ECC (کد تصحیح خطا).

لپ تاپ های کاری برای کاهش رخداد این خطا معمولا از حافظه ECC استفاده می کنند که این حافظه در یافتن و شناسایی پشت سر هم خطا کمک می کند و همچنین آن ها را رفع می کند.

این کامپیوترهای قدرتمند معمولاً حداقل 16 گیگابایت رم دارند که ممکن است بیشتر از همتایان استاندارد آنها باشد. اما این نوع حافظه است که واقعاً در ایستگاه های کاری تفاوت ایجاد می کند.

2. هسته های متعدد

همه ایستگاه های کاری دارای چندین هسته پردازنده هستند که به آنها اجازه می دهد چندین عملیات را در بیش از یک برنامه به طور همزمان انجام دهند. هشت هسته سطح ابتدایی در نظر گرفته می شوند که ایستگاه های کاری سطح متوسط ​​شامل 16 هسته و هسته های سطح بالا از 28 تا 64 هسته است.

راه اندازی چند هسته ای به ویژه برای برنامه هایی مفید است که از مقدار زیادی حافظه استفاده می کنند، مانند مدل سازی داده ها، طراحی CAD یا نرم افزار رندر سه بعدی. به دنبال ایستگاه های کاری باشید که حداقل یک پردازنده نسل هشتمی اینتل i7 یا یک پردازنده مشابه از یک سازنده دیگر داشته باشند.

3. GPU های سطح بالا

ایستگاه های کاری اغلب برای کارهایی مانند ویرایش ویدیو، گرافیک سه بعدی، طراحی مهندسی و تجسم علوم داده استفاده می شوند، بنابراین کارت های پردازش گرافیکی آنها اهمیت دارد. پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته به‌طور خاص برای کارهای CAD و رندر سه بعدی مهندسی شده‌اند. آنها همچنین دارای هسته‌های بیشتری هستند که برای راه‌حل‌های سریع علم داده مفید هستند.

4. ذخیره سازی RAID

یک سیستم RAID (یا آرایه اضافی از دیسک های مستقل) در صورت خرابی از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه می کند. به این ترتیب، در طول مدل‌سازی Tableau یا ویرایش گسترده Adobe Premiere، نگرانی کمتری وجود دارد که یک مشکل سخت‌افزاری نادر پیشرفت شما را از بین ببرد.

5. ذخیره سازی SSD

رایانه های شخصی امروزی به طور فزاینده ای به درایوهای حالت جامد (SSD) برای ذخیره داده ها متکی هستند. این هارد دیسک ها فاقد قطعات متحرک یا دیسک چرخان هستند، اما در عوض، به فناوری نوع فلش درایو متکی هستند. SSD ها انرژی کمتری مصرف می کنند و تمایل دارند با سرعت های بالاتر با قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به هارد دیسک های چرخان کار کنند.

در حالی که می‌توانید آن‌ها را در اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن و رایانه‌های شخصی رومیزی پیدا کنید، SSD برای ایستگاه‌های کاری ضروری است. در جایی که از هارد دیسک های هیبریدی استفاده می شود، بخش قابل توجهی از هارد دیسک 1 ترابایتی ایستگاه کاری باید SSD باشد.

ایستگاه های کاری ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند

رایانه های ایستگاه کاری به دلیل مشخصات گسترده ای که دارند می توانند قیمت بالاتری نسبت به لپ تاپ ها و دسکتاپ های سنتی داشته باشند. با این حال، همیشه اینطور نیست. پیشرفت‌های اخیر در پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی و سایر اجزاء، خطوط بین رایانه‌های شخصی و ایستگاه‌های کاری را محو کرده است.

اجزای ایستگاه کاری برای ارائه عملکرد و قابلیت اطمینان بالاتر نسبت به قطعات استاندارد دسکتاپ و لپ تاپ طراحی، آزمایش و تایید شده اند. اما با پیشرفت تکنولوژی، هزینه ها کاهش یافته است. علاوه بر این، بسیاری از ایستگاه‌های کاری قابل تنظیم هستند، بنابراین می‌توانید اجزای ارتقا یافته را برای مورد استفاده خود انتخاب کنید، بدون اینکه مواردی را که نیاز ندارید اضافه کنید.

چه زمانی یک رایانه شخصی استاندارد بخریم: اگر گردش کار شما بیشتر به سمت تجارت روزمره است، به جای آن از یک دستگاه استاندارد استفاده کنید.

ایستگاه های کاری عملکرد بهتری دارند

ایستگاه های کاری یا همان لپ تاپ های کاری، فرآیندهای پیچیده طراحی را بسیار سریعتر و بهتر از سایر کامیپوتر ها انجام می دهد این تفاوت وقتی مشخص می شود که شما از Blender یا Apache Spark استفاده می کنید. اگر به طور مدام سروکار شما با این نوع برنامه ها است حتمااز لپ تاپ های کاری استفاده کنید.

چه زمانی یک رایانه شخصی استاندارد بخریم: وقتی صحبت از کارهای معمولی تجاری مانند اجرای جدول محوری اکسل، پردازش کلمه یا فیلد کردن تماس‌های زوم می‌شود، اکثر کاربران تفاوت کمی بین یک ایستگاه کاری و یک لپ‌تاپ معمولی متوجه خواهند شد. همچنین، یک دسکتاپ یا لپ‌تاپ استاندارد می‌تواند پخش ویدئو و حتی بازی را به خوبی یک ایستگاه کاری در بسیاری از موارد انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا