بازیهای موبایل

برای افزایش عملکرد بازی در گوشی هوشمند خود، این نکات را دنبال کنید

گوشی هوشمند شما در حین بازی بسیار سریع است. حالا با سرعت زیاد گرما می آید. هنگامی که گرما به آستانه معینی می رسد، گلوگاه حرارتی شروع به وقوع می کند. انقباض حرارتی نه تنها می تواند باعث تاخیر در بازی های شما شود، بلکه طول عمر دستگاه شما را نیز به موقع کاهش می دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش مشکلات گرمایشی، بهینه‌سازی تنظیمات خاصی در تلفن شما است که به اجرای روان‌تر بازی‌های شما کمک می‌کند.

نرخ تازه سازی صفحه را تنظیم کنید

این روزها اکثر تلفن های رده بالا به خصوص سامسونگ و وان پلاس با نرخ رفرش متغیر عرضه می شوند که اساساً انیمیشن های روی صفحه را صاف می کند. در حالی که این موارد در طول استفاده معمولی، مانند رسانه های اجتماعی و یوتیوب، به عنوان پیشرفت های جزئی ظاهر می شوند، در طول بازی بسیار مفید هستند، تجربه ای بدون لکنت را ارائه می دهند و واکنش های سریع تری را امکان پذیر می کنند.

می‌توانید با رفتن به تنظیمات صفحه نمایش > پیشرفته > نرخ تازه‌سازی، و سپس انتخاب بالاترین، که در بیشتر موارد باید ۹۰ هرتز باشد، نرخ تازه‌سازی دستگاهتان را تغییر دهید. اگر برای استفاده روزانه خسته کننده به نظر می رسد، می توانید آن را خاموش کرده و در حین بازی دوباره روشن کنید.

آشغال ها را پاک کنید

اگر گوشی شما با فایل های زیادی بارگذاری شده است که بیشتر آنها غیر ضروری هستند، ممکن است باعث کند عملکرد دستگاه شما شود. این فایل‌ها می‌توانند از فایل‌های رسانه‌ای قدیمی، اسناد استفاده‌نشده، داده‌های حذف‌شده از برنامه‌های نصب نشده، بسته‌های به‌روزرسانی قدیمی یا ورودی‌های رجیستری در هنگام نصب یک برنامه متفاوت باشند. می‌توانید با دسترسی به تنظیمات ذخیره‌سازی تلفن خود > فضای آزاد و انتخاب مواردی که می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید، این موارد را پاک کنید. سپس در گوشه پایین سمت راست گزینه Free Up را بزنید.

اکنون، بسته به پوسته سیستم عامل اندروید شما، ممکن است یک پاک کننده آشغال از پیش نصب شده نیز روی گوشی خود داشته باشید که تمام داده های حافظه پنهان را اسکن و حذف می کند. زمانی که تلفن شما به کندی شروع به کار می‌کند و زمان کافی برای نشستن و انتخاب برنامه‌ها برای حذف نصب ندارید، این گزینه برای رفع‌های سریع ایده‌آل است.

فقط مطمئن شوید که در این کار زیاده روی نکنید، زیرا فایل‌های حافظه پنهان به مقدار مناسب می‌توانند به برنامه‌ها کمک کنند تا سریع‌تر راه‌اندازی شوند این فرآیند بوت‌آپ را به خاطر می‌سپارد.

همپوشانی اختلاف

سیستم چت صوتی در اکثر بازی های چند نفره ضعیف است. صدای نامشخص، قطع و وصل، و دکمه‌های فشاری برای مکالمه که به سختی کار می‌کنند، می‌توانند به یک تجربه بازی خسته‌کننده منجر شوند. Discord یک برنامه عالی و بهینه است که به ارتباطات صوتی کمک می‌کند، اگرچه بسیاری از آنها تصمیم می‌گیرند با حذف کردن بازی خود آن را کنترل کنند. که وقتی پشت سر هم انجام شود باعث مسدود شدن RAM می شود.

در عوض، می‌توانید با دسترسی به تنظیمات، ویژگی Discord Overlay را فعال کنید. این یک منوی شفاف Discord را در بالای بازی شما باز می کند، بدون اینکه مقدار زیادی از حافظه شما را درگیر کند. شما می توانید بدون نیاز به تب یا نگرانی در مورد عملکرد درون بازی، هم تیمی ها را دعوت کنید، پیام های متنی ارسال کنید، و سرورهای مورد علاقه خود را مرور کنید.

Force 4x MSAA را روشن کنید

گزینه 4x MSAA یک ابزار نمونه برداری چندگانه است که در اکثر بازی های موبایل وجود دارد و تعادل مناسبی بین گرافیک و عملکرد ایجاد می کند. لبه‌های بازی دیگر چند ضلعی به نظر نمی‌رسند و شما همان نرخ فریمی را به دست می‌آورید که اگر در پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی بازی می‌کردید، می‌افتید.

این تنظیم در بازی‌هایی که روی درایور OpenGL 2.0 اجرا می‌شوند در دسترس است و می‌توان آن را از طریق تنظیمات بازی فعال کرد یا آن را از طریق تنظیمات برنامه‌نویس تلفن قفل کرد – البته این می‌تواند باعث تخلیه سریع باتری شما شود.

در برنامه تنظیمات، به About Phone بروید و برای باز کردن قفل رابط توسعه دهنده، مکرراً روی شماره ساخت ضربه بزنید. اکنون می توانید به تنظیمات اصلی برگردید و روی System > Developer options > Force 4x MSAA ضربه بزنید. بسته به پوسته سیستم عامل خود، ممکن است تلاش برای دنبال کردن این مراحل برای شما سخت باشد، که برای آن، می‌توانید به سادگی «Force 4x MSAA» را در نوار جستجو تایپ کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا