متنوع

نکته سلامتی و تندرستی برای دانشجویان دانشگاه

بین امتحانات، مقالات و حفظ یک زندگی اجتماعی فعال، بسیاری از دانشجویان احساس می‌کنند که واقعاً نمی‌توانند زمانی را برای حفظ سلامت و تندرستی شخصی خود بیابند تا زمانی که یک بیماری گرفتار شود و آنها را در مسیر خود متوقف کند. با توجه به اینکه اکثر دانشگاه‌ها مراقبت‌های بهداشتی و فعالیت‌های بدنی بی‌پایانی را برای دانش‌آموزان ارائه می‌کنند، سالم ماندن در دانشگاه تقریباً به آسانی ممکن است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از منابعی که در اختیار دارند بهترین استفاده را داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که در طول تحصیل سالم و عاری از بیماری هستند.

خواب :

دانشجویان دانشگاه دقیقاً به دلیل نگرش زود هنگام خوابیدن برای بیدار شدن شناخته نمی شوند، اما خوابیدن بخشی جدایی ناپذیر از سالم ماندن است. این نکات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می کنید.

1.چرت بزن: اگر در طول روز وقت دارید، یک چرت کوتاه می تواند برای سطح انرژی شما معجزه کند. فقط مطمئن شوید که خیلی نزدیک به زمان خواب یا برای مدت طولانی چرت نزنید، و چرت زدن به بدن شما کمک می کند.

2.در رختخواب کار نکنید: کار در رختخواب می تواند خوابیدن را سخت تر کند. فضای کار خود را جدا از فضای خواب خود نگه دارید تا از بی خوابی جلوگیری کنید.

3.تا حد امکان یک شب کامل استراحت کنید: در حالی که میزان خواب مورد نیاز هر فرد متفاوت است، اکثر افراد به 7 تا 9 ساعت نیاز دارند تا احساس استراحت کامل کنند. در حالی که این ممکن است هر شب امکان پذیر نباشد، سعی کنید هر زمان که فرصت کردید یک شب کامل بخوابید.

4.به یک برنامه زمانبندی پایبند باشید: با وجود کلاس‌ها و ساعات کاری متفاوت در هر روز، پایبندی به یک برنامه کار دشواری است، اما مشابه نگه داشتن زمان‌های خواب روزانه می‌تواند شانس شما را برای داشتن یک خواب خوب در شب افزایش دهد.

5.بدانید که کمبود خواب می تواند تأثیر زیادی داشته باشد:کمبود خواب نه تنها شما را بداخلاق نمی کند، بلکه می تواند توانایی شما را برای تمرکز و برتری در کلاس کاهش دهد، بنابراین سعی کنید به همان اندازه که نیاز دارید بخوابید.

6.در زمان خواب با هم اتاقی ها تمرین کنید: وقتی با کسی در یک اتاق مشترک هستید، رفتن به رختخواب در زمان نیاز و بیدار نشدن در زمانی که نمی‌خواهید ممکن است سخت باشد. سعی کنید با افراد جادار خود کار کنید تا مطمئن شوید که هر کدام خواب مورد نیاز خود را دارند.

7.از بیدار ماندن تمام شب ها اجتناب کنید در حالی که ممکن است احساس کنید باید تمام شب را مطالعه کنید تا خوب کار کنید، ممکن است به خودتان بدی کنید. نداشتن خواب کافی می تواند توانایی شما را برای عملکرد خوب، صرف نظر از اینکه چقدر مطالعه کرده اید، مختل کند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از آزمون بزرگ خود حداقل کمی بخوابید.

8.یک روال قبل از خواب ایجاد کنید. اگر در به خواب رفتن در شب مشکل دارید، می توانید با ایجاد یک برنامه روتین که به ذهن و بدن شما می فهماند که زمان خواب نزدیک است و باید به حالت خواب برود، به خود کمک کنید. پس از چند هفته تمرین، این به شما کمک می کند در صورت نیاز به خواب بروید.

9.از مصرف کافئین درست قبل از خواب خودداری کنید. همه این فعالیت ها می توانند ساعت درونی بدن شما را از بین ببرند، بنابراین سعی کنید وعده های غذایی، مصرف الکل و کافئین را به چند ساعت قبل از خواب محدود کنید.

10.اتاق خود را تاریک و ساکت نگه دارید. در حالی که پردیس‌های دانشگاه به سختی وجود دارند، سعی کنید اتاق خود را تا حد امکان تاریک، ساکت و خنک نگه دارید. این به بدن شما کمک می کند که زمان خواب است و به شما کمک می کند بخوابید و بخوابید.

بیماری :

با زندگی مشترک و هزاران دانش‌آموز دیگر که فضای کلاس را به اشتراک می‌گذارند، اگر مراقب نباشید، شیوع سرماخوردگی و ویروس‌ها آسان است. این نکات می تواند به شما کمک کند که بیمار نشوید.

1.دست هایتان را بشویید. مطالعات نشان داده اند که شستن ساده دست ها می تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک کند. بنابراین دست‌هایتان را بشویید، به‌ویژه زمانی که بینی، دهان یا چشم‌هایتان را لمس می‌کنید یا در اطراف افراد بیمار بوده‌اید.

2.از اشتراک نوشیدنی ها خودداری کنید. میکروب ها به راحتی از طریق به اشتراک گذاری نوشیدنی ها منتقل می شوند، بنابراین خودتان را تهیه کنید و از اشتراک گذاری آن با دوستان خودداری کنید.

3.سر کلاس نرو اگر بیمار هستید، خودتان را مجبور نکنید که به کلاس بروید. این فقط باعث بدتر شدن احساس شما می شود و دانش آموزان دیگر را مبتلا می کند. به اساتید خود ایمیل بزنید که بیمار هستید و در خانه بمانید و استراحت کنید.

4.برای معاینه پیش دکتر بروید :اگر علائمی دارید که در عرض چند روز هیچ نشانه ای از بهبودی نشان نمی دهد، ممکن است لازم باشد به کلینیک دانشگاه یا پزشک خود سفر کنید. اگر به حال خود رها شوند، بیماری‌های ساده می‌توانند به بیماری‌های بسیار کشنده‌تر و خطرناک‌تری تبدیل شوند، بنابراین اگر احساس بهتری ندارید، حتماً به دنبال کمک باشید.

5.مایعات زیاد بنوشید. سرماخوردگی و آنفولانزا می تواند بدن شما را خراب کند و اغلب آن را از مایعات بسیار مورد نیاز محروم می کند. هنگامی که بیمار هستید، با نوشیدن مقدار زیادی آب یا نوشیدنی های انرژی زا این موارد را جبران کنید.

6.واکسن آنفولانزا بزنید با وجود بسیاری از میکروب‌ها، گاهی اوقات تزریق واکسن آنفولانزا بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید تا بیمار نشوید. بسیاری از دانشگاه‌ها این واکسن‌ها را با قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌کنند تا دانش‌آموزان بتوانند با هزینه کمی واکسینه شوند.

7.زیر دوش دمپایی بپوشید. حمام های خوابگاه به طور کلی روزانه تمیز می شوند، اما با استفاده از تعداد زیادی از دانش آموزان ممکن است به سرعت کثیف شوند. برای جلوگیری از ابتلا به ویروس‌ها و باکتری‌هایی که می‌توانند باعث زگیل و پای ورزشکار شوند، همیشه هنگام حمام صندل بپوشید.

8.از دوستان بیمار دوری کنید اگر دوست شما بیمار است، سعی کنید از صرف زمان زیاد در کنار او خودداری کنید. در حالی که آوردن سوپ یا دارو ضرری ندارد، لمس دوستان بیمار و وسایل آنها می تواند شانس شما را برای بیمار شدن افزایش دهد.

9.به چشم، بینی یا دهان خود دست نزنید. اگر دست های شما کاملا تمیز نیست، سعی کنید از دست زدن به این قسمت ها خودداری کنید. غشاهای موجود در این نواحی باعث می شوند که باکتری ها و ویروس ها به راحتی وارد بدن شما شوند.

10.داروهای ساده بدون نسخه را امتحان کنید. بیشتر ویروس‌ها باعث می‌شوند شما احساس بدبختی کنید، اما بدون مراجعه به داروهایی که می‌تواند آنها را از بین ببرد. برای کمک به کاهش علائم خود، داروهای بدون نسخه را امتحان کنید.

11.واکسیناسیون ها را به روز نگه دارید. در حالی که اکثر دانش‌آموزان در دوران کودکی واکسینه شده‌اند، ممکن است برخی از واکسن‌ها در هنگام ورود به دانشگاه به‌روزرسانی شوند. مطمئن شوید که مال شما به روز است تا از ابتلا به یک بیماری جدی جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا