اندروید

ذره بین گوشی اندروید را فعال کنید.

احتمالا بسیاری از افرادی که دچار ضعف بینایی هستند، نمی‌دانند که اندروید امکانی را به عنوان یکی از ترفند های گوشی مخصوص آن‌ها در نظر گرفته تا بتوانند راحت‌تر اطلاعات صفحه نمایش خود را مشاهده کنند.

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی اندروید که کمتر کسی از آن بی خبر است قابلیت زوم در هر کجای صفحه نمایش است. این قابلیت برای افراد کم بینا طراحی شده است اما برای عموم مردم هم کاربرد دارد.

برای فعال سازی این قابلیت کافی است مراحل زیر طی شوند: 

از قسمت تنظیمات وارد بخش قابلیت دسترسی شویم.

در مرحله ی بعدی روی پیشرفت در قابلیت دید کلیک میکنیم.

حال کمی پایین می آییم و روی بزرگنمایی کلیک میکنیم.

در اینجا به دو روش مختلف میتوانیم این کار را انجام دهیم.بهتر است هر دو روش را به کار ببرید تا ببینید کدام یکی برایتان مناسب تر است.

در روش اول برای بزرگنمایی کافی است سه بار پشت سر هم روی صفحه نمایش ضربه بزنیم.برای تنظیم میزان زوم کردن هم میتوانیم از دو انگشت خود کمک بگیریم دقیقا مثل حالتی که در گالری موبایل هستیم و میخواهیم روی یک عکس زوم کنیم. برای برگشت به حالت اولیه هم باید مجددا سه انگشت خود را روی صفحه بزنیم.

در روش دوم برای زوم کردن یک بار روی دکمه قابلیت دسترس ضربه میزنیم و بعد هر کجای صفحه نمایش که لمس کنیم زوم انجام میشود. تنظیم میزان زوم هم مثل روش قبلی است، و در نهایت برای برگشت به حالت اولیه کافی است انگشت خود را برداریم.

کافیست به مسیر Settings > Accessibility > Magnification gestures بروید.

از این پس می‌توانید بر روی هر قسمتی از صفحه نمایش که بخواهید، زوم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا