متنوع

حقیقت شگفت انگیز درباره بیابان ها

منبعی غنی از انرژی پاک

بیابان ها معدن طلایی برای تولید انرژی خورشیدی هستند زیرا می توانید مقدار زیادی نور خورشید و سیلیکون پیدا کنید. علاوه بر این، بیابان‌های زمین در شش ساعت انرژی بیشتری از خورشید دریافت می‌کنند که انسان در طول یک سال می‌تواند مصرف کند.

خبر خوب این است که پیشرفت‌ها در حال انجام است و انتظار می‌رود که پروژه تولید برق خورشیدی موهاو 3600 مگاوات برق در شهرهای مجاور تولید کند.

صحرای جودو: سرزمین آثار تاریخی

این منطقه یک بیابان کوچک (۱۵۰۰ کیلومتر)در اسرائیل است که پناهگاهی برای مکان های تاریخی ذخایر طبیعی، صومعه ها و چشم اندازها است. علاوه بر این، کشاورزی در این بیابان از قرن هفتم انجام شده است.

سونوران: صحرا با کاکتوس عظیم

بیایید در مورد یکی از حقایق شگفت انگیز در مورد بیابان ها صحبت کنیم.

صحرای سونوران مکانی منحصربه‌فرد است که به‌خاطر گیاهان وسیع کاکتوس ساگوارو که می‌توانند تا 12 ارتفاع در طبیعت رشد کنند، مشهور است. اما چگونه ممکن است؟ خب، سونوران مرطوب ترین بیابان با میانگین بارندگی حدود 20 اینچ است.

رضا پاکروان: دوچرخه سوار خراسان رضوی

یکی از جالب ترین حقایق ثبت شده در مورد بیابان ها این است که فردی به نام رضا پارکبان در طول ۱۳ روز و ۵ ساعت با دوچرخه از کل بیابان های صحرا عبور کرده است. این مرد که از الجزایر شروع کرده بود، ۱۰۸۴ مایل رکاب زد و به سفر خود در سودان پایان داد.

اهمیت صحرای گبی

این بیابان پنجمین بیابان بزرگ جهان در شرق آسیا است که تقریباً 1.295 میلیون کیلومتر مربع را پوشش می دهد. ارتباط کویر با شهرهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند، آن را به بخش مهمی از تاریخ تبدیل کرده است. علاوه بر این، دانشمندان اولین تخم دایناسور را به طول 9 اینچ در سال 1923 در صحرای گوبی کشف کردند.

با این حال، این بیابان با سرعت سرسام آوری در حال گسترش است که عمدتا به دلیل تغییرات آب و هوایی و شیوه های کشت ضعیف است.

مریخ: یک بیابان خشک

یکی از مهم ترین حقایق در مورد بیابان ها این است که کارشناسان معتقدند مریخ تنها سیاره ای است که در آن اکوسیستم بیابانی شناسایی شده است.

تصاویر سطحی نشان می دهند که این خاک شبیه بیابان های زمین است و تپه های شنی به شکل نیم کره ماه وجود دارند.

نامیب: قدیمی ترین صحرا

قدیمی ترین صحرای نامیب در نامیبیا یافت می شود که تقریباً 930000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. بیشتر مناطق بوتسوانا، نامیبیا و آفریقای جنوبی را پوشش می دهد.

بیابان یک مایل مربعی

کارکراس کوچک ترین بیابانی است که در یوکوند کانادا یافت می شود. فقط یک اینچ مربع وسعت دارد که تقریبا به ۲.۵۹ کیلومتر مربع می رسد.

بیابان ها در آمریکا

ایالات متحده تنها خانه چهار بیابان است، از جمله:

  • حوضه عالی
  • چیهواهوان
  • سونوران
  • موهاوه (کوچکترین)

آیا می توانید در بیابان زنده بمانید؟

تا به حال تصور کرده اید که اگر در بیابان گیر بیفتید چه اتفاقی می افتد؟ شما می توانید با تکنیک های مختلف عمر خود را افزایش دهید، اما این تکنیک ها برای همیشه کمکی به شما نخواهند کرد. در واقع بیش از ۸ نفر در هر هزار نفر در بیابان های زیرکوه جان خود را از دست می دهند.

زندگی دشوار است، اما اگر در بیابان گم شده اید، در اینجا تکنیک هایی وجود دارد که می توانید به کار ببرید:

عرق را حفظ کنید

بالا بمان

کاکتوس ننوشید

ایجاد یک آتش

لباس را نگه دارید

حیوانات خطرناک

مانند هر زیستگاه دیگری، بیابان ها نیز محل زندگی برخی حیوانات سمی خطرناک هستند، از جمله:

ونوموس اینلند تایپان: این مار که در بیابان های استرالیا یافت می شود، قادر است ۸۰ مرد را با یک نیش بکشد.

زنبور قاتل: این زنبورها در دسته های ۹۰۰۰۰۰ تایی حرکت می کنند و حتی می توانند فرد را تا حد مرگ نیش بزنند.

عنکبوت قرمز: این عنکبوت های عجیب و غریب استرالیایی مسئول بیش از ۱۰ هزار مرگ سالانه هستند.

سگ های وحشی آفریقایی: آن ها در یک گروه ۴۰ نفره شکار می کنند و با شترمرغ یا بز کوهی شکار می کنند. این سگ ها به ندرت به انسان ها آسیب می رسانند، اما وقتی این کار را می کنند، فرار از آن ها غیرممکن است.

اعراب و صحراها

خلافت اسلامی در سالهای 600-700 پس از میلاد اولین ارتش سازمان یافته ای بود که نیروهای ایرانی و رومی را در بیابانها فتح کرد. این ارتش‌های عربی از شتر استفاده می‌کردند و با مسیرهای برگشتی آشنا بودند که به آنها در صدها جنگ پیروز شد.

کویر مرنجاب

من فهرست حقایق در مورد بیابان ها را با یک مورد نسبتا هشداردهنده پایان می دهم. نزدیک به ۵۰ سال پیش، یک بیابان جدید در افغانستان به نام آرالکوم با وسعت ۴۵،۰۰۰ کیلومتر مربع ظاهر شد. با این حال، بیابان زایی در درجه اول به دلیل سموم سمی ساخته دست بشر رخ داد که قابلیت کشاورزی زمین را از بین می برد.

جمع بندی 25 واقعیت در مورد بیابان ها!

پس از بررسی لیست 25 حقیقت من در مورد بیابان ها، باید بدانید که بیابان ها چیزهای بیشتری نسبت به تپه های شنی و بوته های خاردار برای ارائه دارند. بنابراین، آیا قصد سفر جاده ای به صحرای عظیم صحرا را دارید؟ اگر بله، مراقب دمای گرم و مرطوب و شب های سرد باشید.

بیابان های جهان بخش زیادی از کره زمین را شامل می شوند. احتمالا شما هم فکر می ‌کنید صحراهای جهان فقط گرم و خشک هستند. اما برخی از افراد تماشای شب‌ های پرستاره کویر و قدم زدن روی شن‌ زارهای سوزان را تجربه خاصی می‌ دانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا