آیفون

با ایرتگ اپل، از موقعیت مکانی اشیای خود اطلاع پیدا کنید.

ایرتگ اپل به عنوان یک سخت افزار ردیابی برای شما این امکان را فراهم می کند تا از موقعیت مکانی اشیای خود اطلاع پیدا کنید. این لوازم جانبی با اپ find My اپل کار خواهد کرد. اگر میخواهید درمورد ایرتگ اپل بیشتر بدانید و اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید تا انتها همراه ما باشید. در این مقاله تلاش کرده ایم تمامی نکات مربوط به این سخت افزار را برای شما گردآوری کنیم.

ایرتگ اپل چیست؟

ایرتگ اپل، لوازم جانبی کوچک و زیبایی است که می تواند با حکاکی رایگان شخصی سازی شود و کاربران آیفون را قادر می سازد تا با استفاده از برنامه Find My Apple به طور ایمن اشیاء قیمتی و ارزشمند خود را پیدا و ردیابی کنند. ردیاب های ایرتگ اپل می توانند به به دستگاه های مختلف متصل شوند و موقعیت مکانی خود را از طریق برنامه آپدیت شدهFind My Apple  که قسمتی از سیستم عامل iOS 14 است.  اپ اپدیت شده به چهار قسمت تقسیم شده است که این چهار قسمت شامل افراد ، دستگاه ها ، اشیاء و من ، می باشند.  این لوازم جانبی آیفون به عنوان روشی خصوصی و ایمن برای یافتن راحت مواردی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند فراهم می کند.

کاربردهای ایرتگ اپل

به طور کلی این سخت افزار، میتواند به کیف دستی، کلیدها، کوله پشتی یا سایر موارد متصل باشد. همچنین با استفاده از شبکه جهانی گسترده Find My  به مکان یابی یک مورد گمشده کمک میکند ، همه اینها در حالی است که داده های مکانی را شخصی سازی می نماید. در حقیقت آیفون، یک قابلیت جدید و خارق العاده را برای کاربران خود به ارمغان آورده است، تا به آنها کمک کند موارد مهم زندگی خود را ردیابی و پیدا کنند. با ایرتگ اپل تمامی کاربران می توانند از لذت طراحی منحصر بفرد، تجربه بی نظیر برای پیدا کردن و ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی داخلی بهره مند شوند.

ایرتگ اپل و مشخصات آن

هر AirTag ، گرد، کوچک و سبک بوده و از فولاد ضد زنگ کاملا” دقیق صیقلی داده شده است. این لوازم جانبی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. بلندگوی داخلی برای کمک به قرار دادن ایرتگ صداهایی را پخش می کند ،در حالی که یک پوشش قابل تعویض برای استفاده آسان کاربران دارد. باتری ایرتگ یک تجربه جادویی را برای شما فراهم می کند. کافی است فقط ایرتگ را به آیفون نزدیک کرده و به آن وصل نمائید. کاربران می توانند ایرتگ را به موردی خاص اختصاص دهند و آن را با پیش فرضی مانند “Keys” یا “Jacket” نامگذاری کنند یا نام دلخواه خود را بر روی آن بگذارند. همچنین مشتریان می توانند هنگام خرید از apple.com یا برنامه Apple Store ، ایرتگ را با حکاکی رایگان، شامل متن و انتخاب  شکلک ، شخصی سازی کنند. کاربران می توانند به راحتی این وسیله را درون کیف و جیب خود قرار دهند یا از طیف گسترده ای از لوازم جانبی ایرتگ که توسط اپل طراحی شده اند، استفاده کنند.

حریم خصوصی و امنیت داخلی

به صورت کلی ایرتگ از ابتدا طراحی شده است تا داده های مکان را خصوصی و ایمن نگه دارد. هیچ داده موقعیت مکانی یا سابقه مکانی به طور فیزیکی در AirTag ذخیره نمی شود. ارتباط با شبکه Find My رمزگذاری شده است به گونه ای که فقط صاحب دستگاه به داده های موقعیت مکانی آن دسترسی دارد و هیچ کس ، از جمله اپل ، از هویت یا مکان هر دستگاهی که در یافتن آن کمک کرده است، اطلاعاتی ندارد. ایرتگ همچنین با مجموعه ای از ویژگی های منحصر بفرد طراحی شده است که امکان ردیابی ناخواسته را نخواهد داشت. شناسه های سیگنال بلوتوث منتقل شده توسط ایرتگ برای جلوگیری از ردیابی ناخواسته مکان، مرتباً تغییر می کنند. دستگاه های   iOS   همچنین می توانند ایرتگی  را که در اختیار مالک آن نیست تشخیص دهند و اگر به مرور زمان ایرتگ ناشناخته ای با آنها از مکانی به مکان دیگر سفر کند، به کاربر اطلاع دهند. اگر کاربری AirTag ناشناخته ای را شناسایی کند، می تواند با دستگاه iPhone یا NFC خود بر روی آن ضربه زده و دستورالعمل های مشخص شده برای غیرفعال کردن AirTag را اعمال نماید.

راه اندازی و نحوه عملکرد ایرتگ

هنگامی که ایرتگ راه اندازی شد ، در برگه جدید شما در برنامه یافتن من نمایش داده می شود ، جایی که کاربران می توانند مکان فعلی یا آخرین مکان شناخته شده مخود را روی نقشه مشاهده کنند. اگر کاربری آیتم خود را به اشتباه استفاده کند و در محدوده بلوتوث باشد ، می تواند از برنامه Find My برای پخش صدا از ایرتگ به منظور یافتن آن استفاده کند. کاربران همچنین می توانند با استفاده از سیری یا Siri دستیار صوتی اختصاصی اپل بخواهند که کالای آنها را پیدا کند و اگر AirTag در نزدیکی آن باشد ، صدایی پخش می کند.

فناوریهای به کار رفته در ایرتگ کدام اند؟

هر ایرتگ با استفاده از فناوری Ultra Wideband به تراشه U1 طراحی شده و توسط اپل مجهز شده است ، که امکان یافتن دقیق را برای کاربران آیفون 11 و آیفون 12و اپل واچ 6  فراهم می کند. این فناوری پیشرفته با دقت بیشتری می تواند فاصله و جهت AirTag از دست رفته را در محدوده آن تعیین کند. با حرکت کاربر، به منظور یافتن دقیق فیوزهای ورودی از دوربین ، ای آر کیت، شتاب سنج و ژیروسکوپ را می گیرد و سپس با استفاده از ترکیبی از صدا ، لغات و بازخورد دیداری ، آنها را به ایرتگ راهنمایی می کند.

ایرتگ اپل جادوی جادوی فناوری

اگر ایرتگ از مالک آن جدا شده و از محدوده بلوتوث خارج باشد ، شبکه Find My می تواند به آن کمک کند. شبکه Find My در حال نزدیک شدن به یک میلیارد دستگاه اپل است و می تواند سیگنال های بلوتوث را از AirTag گمشده تشخیص داده و مکان آن را مشخص و به صاحب خود بازگرداند. همچنین کاربران می توانند این سخت افزار را در حالت گمشده قرار دهند و هنگامی که در محدوده شبکه گسترده باشد یا توسط شبکه Find My واقع شده باشد، به آنها اطلاع داده می شود. اگر ایرتگ گمشده ای توسط شخصی پیدا شود ، می تواند با استفاده از آیفون یا هر دستگاه دارای قابلیت NFC بر روی آن ضربه زده و به وب سایتی منتقل شود که شماره تلفن تماس را برای مالک نشان دهد ، البته درصورتی که شخصی شماره آن را ارائه داده باشد. به این ترتیب ، آنها می توانند یک شبکه جغرافیایی بی نظیر ایجاد کنند تا به مالکان کمک کند چیزهای گمشده خود را پیدا کنند. بگذارید خیلی ساده و واضح برای شما توضیح دهم ، فرض کنید شما کیف خود را در اتوبوس گذاشته اید و یک AirTag درون آن دارید. هنگامی که دستگاه از محدوده آیفون شما خارج شد ، از هر دستگاه iOS نزدیک برای یافتن مکان خود می توانید استفاده کنید. بنابراین ، اگر مسافر دیگری آیفون داشته باشد ، ایرتگ می تواند آن محل آن را در داخل برنامه Find My به شما انتقال دهد. تمام اطلاعات ارسالی از طریق شبکه برای حفاظت از حریم خصوصی همه افراد ناشناس رمزگذاری شده است. فقط شما می توانید مکان کیف خود را ببینید. بنابراین اگر کاربر آیفون هستید و عادت دارید چیزهای خود را گم کنید ، پس انتخاب یک یا دو AirTag امری ممنوع نیست.

نامگذاری ایرتگ اپل

همانطور که پیداست وقتی نام تگ در انتهای آن قرار می گیرد به معنای آن است که به تگی وصل می شود تا در صورت نیاز، فعال شده و مکان مور نظر جسم را به شما نمایش دهد. بنابراین این ابزار جانبی می تواند در کیف پول، هدفون، ساعت، کلید ها و هرچیزی که فکرش را می کنید قرار بگیرد و با استفاده از فناوری ردیابی بلوتوثی امکان پیدا شدن آن ها را در برنامه Find My فراهم کند. به طور کلی دلیل مشخصی برای این نامگذاری وجود ندارد. خبرها حاکی از آن است که اپل قصد دارد تا تمامی لوازم جانبی ردیابی اش را با نام ایرتگ معرفی نماید.

ایرتگ: شکلها و ابعاد

در ایرتگ ها، برچسب هایی بسیار کوچک و دایره ای شکل درون ظرفی سفید رنگ با ابعاد تراشه و سفید رنگ قرار دارد.  به طور کلی ایرتگ ها طوری طراحی شده اند که درون جاکلیدی، هدفون، ساعت و غیره میتوانند تعبیه شوند. همچنین آرم مخصوص شرکت اپل بر روی تگ ها حکاکی شده است. رندرهای این سخت افزار به صورت دیسکی سفید رنگ و تخت بدون آرم در جلو قرار داشته و پشت آن نقره ای با آرم اپل است. از نظر ابعادی این تگ ها کوچکتر از یک در بطری بوده و در داخل یک کیف کوچک چرمی به شکل جاکلیدی قرار گرفته اند.

با ایرتگ اپل همه چیز کاملا هوشمندانه انجام می شود

ایرتگ‌ها امکان ایجاد صدا را دارند و با استفاده از آن کاربر می‌تواند وسیله‌ی خود را در محیط کار و یا منزل پیدا کند. آفلاین کار کردن یکی از ویژگیهای جذاب آنهاست در هر حال حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید بازهم میتوانید با این محصول کار کنید. همچنین این ردیاب زمانی که به وسیله‌ای متصل می‌گردد، یک سیگنال بلوتوث ارسال می‌کند که سایر دستگاه‌ها نیز امکان دریافت آن را دارند و به ردیابی آن کمک میکنند.

باتری ایرتگ اپل

باتری ایرتگ قابل تعویض است. ایرتگها دارای باتری استاندارد سکه‌ای CR2032 با دوام 12 ماهه هستند.

چگونه با ایرتگ خود کار کنم؟

وقتی این سخت افزار را از جعبه خارج می کنید. ابتدا مطمئن شوید که آیفون یا آیپد شما روی iOS 14.5 یا   iPadOS 14.5 و نسخه‌های بالاتر از آن باشد. به این نکته توجه داشته باشید که گوشی‌های اندرویدی به هیچ عنوان با ایرتگ سازگار نبوده و امکان فعال سازی آن را نخواهند داشت.

چگونگی اتصال ایرتگ اپل به دستگاه شما

در گام اول محافظ پلاستیکی قرار گرفته روی ایرتگ را خارج نمائید تا عملیات همگام سازی (Pairing) آغاز شود. در مرحله بعد ایرتگ را به آیفون یا آیپد خود نزدیک کنید. پاپ آپ تنظیم و پیرینگ ایرتگ روی صفحه نمایش شما ظاهر می گردد و با ضربه زدن روی Connect این گجت با آیفون یا آیپد شما همگام سازی میشود. در نهایت می‌توانید شیء یا وسیله‌ای که قصد الصاق ایرتگ به آن را دارید مانند کلید، کوله پشتی یا هر وسیله مورد نظر خود را انتخاب نمائید. حالا دیگر، ایرتگ با اپل آیدی شما رجیستر می گردد.

میخواهم وسیله گمشده را با ایرتگ اپل پیدا کنم؟

ابتدا وارد اپلیکیشن Find My روی آیفون یا آیپد شده و روی آیتم مورد نظر خود ضربه بزنید. آخرین موقعیت مکانی وسیله موردنظر شما روی نقشه همراه با لوکیشن نمایش داده می شود. اگر وسیله خود را پیدا نکردید،  روی دکمه Play Sound ضربه بزنید تا صدایی از ایرتگ ساطع گردد. در این صورت می‌توانید آن را پیدا کنید. شما با زدن دکمه Find یا Directions، در اپلیکیشن Find My مسیر منتهی به ایرتگ را دریافت می کنید و با جهت یابی، به وسیله گم شده خود خواهید رسید. همچنین امکان پیدا کردن حیوانات خانگی در صورت قرار گرفتن در رنج اصلی برای شما وجود خواهد داشت. ولی اپل توصیه کرده تا از ایرتگ تنها برای پیدا کردن اشیاء یا وسایل استفاده کنید.

اگر ایرتگ پیدا نشد، چه باید بکنیم؟

در این صورت می‌توانید آن را از طریق اپلیکیشن Find My به حالت Lost Mode وارد نمائید. زمانی که ایرتگ مذکور در رنج آیفون شما قرار گیرد، نوتفیکیشنی برایتان ارسال خواهد شد. شما می توانید شماره خود را همراه با یک پیام در این قسمت درج نمائید. در این صورت اگر شخص دیگری آن را پیدا کرد، میتواند برای بازگرداندن آن کمک کند. توجه داشته باشید شخصی که ایرتگ شما را پیدا می‌کند، باید از آیفون یا یک محصول مجهز به NFC  استفاده نماید.

طول عمر ایرتگ اپل

خیالتان از این بابت کاملا راحت باشد. از نظر استحکام و مقاومت میتوان گفت این ایرتگها دارای طول عمر همیشگی هستند.

سابقه لوکیشن و ردیابی در تاریخچه ایرتگ

با توجه به ویژگی رمزگذاری این گجت، حتی مسئولان اپل نیز نمی توانند به اطلاعات لوکیشن شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین میتوانید به امنیت بالای آن اطمینان کامل داشته باشید.

چگونگی ردیابی ایرتگ اپل توسط دیگران

وقتی که یک ایرتگ به کوله پشتی شما چسبیده و آن را حمل می نمائید، نوتیفیکیشنی به گوشی هوشمند شما ارسال میگردد. در نتیجه امکان غیر فعال کردن آن وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید ردیاب Tile مجهز به این ویژگی نمی باشند و در صورت ردیابی، نوتیفیکیشنی به آيفون یا گوشی اندرویدی شما ارسال نمی گردد و در این صورت شما ردیابی خواهید شد. از نظر مدت زمانی، ایرتگ سه روز طول خواهد کشید تا به شخص صاحبش هشدار دهد. همچنین تا هر زمان که ایرتگ جابجا شود، به صورتی طراحی شده که با پخش شدن صدا به صاحب خود هشدار می دهد.

قابلیت Precision Finding در ایرتگ اپل

Precision Finding  به عنوان یکی از امکاناتی است که به دلیل نیاز به چیپ U1 اپل، به خانواده آیفون 11 و آیفون 12 وابسته خواهد بود. این ویژگی بسیار فوق العاده و منحصر بفرد می باشد. قابلیت پشتیبانی تا 50 متر با یک رابط کاربری جدید و به کمک یک فلش، در آن وجود دارد و میتواند مسیر رسیدن به شیء گم شده را همراه با فاصله تا آن به شما نشان ‌دهد.

آیا ایرتگ در ایران کاربرد خواهد داشت؟

با توجه به اینکه چیپ U1 داخل ایران پاسخگو نمی باشد، امکان استفاده از ویژگی Precision Finding در کشور ما وجود ندارد.  برای استفاده از شبکه فایند مای، باید قابلیت Two Factor Authentication روی اپل آیدی شخص فعال شده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که شبکه فایند مای در ایران آنچنان که باید قوی نیست. از طرفی ایرتگ وابستگی کامل به شبکه فایند مای دارد، بنابراین نمی‌توان به صورت کامل روی آن حساب باز کرد. در واقع شاید با ایرتگ بتوان اشیایی که به شما نزدیک هستند را با استفاده از پخش صدا روی آن بتوانید راحت پیدا کنید. ولی فراموش نکنید که اگر چند ده متر از آن دور شوید امکان پیدا کردن آن با استفاده از شبکه Find My و با دقت پایین خواهد بود.

نقد و بررسی ایرتگ اپل

در این مقاله تلاش کردیم تا به صورت جامع تمام نکات کاربردی و مهم در مورد ایرتگ اپل را برای شما ارائه کنیم. توجه داشته باشید که هیچ کس جز شما نمی‌تواند از این وسیله استفاده کند و حتی درآوردن باتری آن نیز کمکی به آن شخص نمی‌کند. زیرا با قرار دادن باتری درون ایرتگ، فرایند ارسال موقعیت مکانی از ابتدا آغاز می گردد. بنابراین حتی اگر ایرتگ شما در کشوری دیگر هم باشد، موقعیت مکانی آن را خواهید دید. نکته مهم دیگر اینکه این اکسسوری گران‌قیمت فعلا و تا آینده‌ای نامعلوم در ایران کار نمی‌کند. وقتی که شما یک ایرتگ دایره ای شکل اپل را خریداری می کنید، مطمئنا به یک یک کیس نیاز دارید تا از آن محافظت کرده و ایمن نگه دارد. شرکت اپل اکسسوری های مخصوص ایرتگ را روانه بازار کرده است. به طور کلی ایرتگ برای استفاده در لوازم جانبی مثل جاکلیدی گران است. نکته دیگر اینکه این اکسسوری در عین حال که کاملا” سبک، مقاوم، بادوام و جمع و جور است ولی زود خط و خش و لک میفتد. بنابراین تصمیم برای خریداری آن تنها وابسته به شما و اولویتهایتان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا