متنوع

با فعال کردن Dark Mode طول عمر شارژ باتری را افزایش دهید.

قابلیت Dark Mode تقریباً در اکثر گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از آنجایی که معمولاً اکثر کاربران تمایل به استفاده از این قابلیت دارند، توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز این قابلیت را روی اپلیکیشن‌های خود ارائه می‌دهند.

قابلیت Dark Mode در سیستم‌عامل اندروید 10 نیز توسط گوگل ارائه شده است. در صورتی که این قابلیت روی سیستم‌عامل فعال شود، روی همه اپلیکیشن‌ها نیز اعمال می‌شود. هر چند تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها نیز وجود خواهند داشت که چنین قابلیتی روی آن‌ها اعمال نمی‌شود و در مقابل آن مقاومت از خود نشان می‌دهند.

خوشبختانه در سیستم‌عامل اندروید روشی وجود دارد که در صورت استفاده از آن می‌توانید قابلیت Dark Mode را روی همه اپلیکیشن‌ها اعمال کنید. با استفاده از این روش نیازی به اعمال تنظیمات به صورت تک‌به‌تک روی اپلیکیشن‌های ندارید.

 مزیت استفاده از Dark Mode

وقتی در تاریکی روی صفحه گوشی خود نگاه می‌کنید، تضاد رنگی صفحه نمایش گوشی و فضای تاریک باعث می‌شود که چشم شما اذیت شود. اما اگر گوشی خود را روی حالت Dark Mode تنظیم کنید، تضاد رنگی بین صفحه نمایش و محیط در فضای تاریک کمتر می‌شود و در نتیجه نه تنها چشم شما اذیت نمی‌شود بلکه در طولانی مدت نیز دچار خستگی چشم نمی‌شوید. همچنین طول عمر شارژ باتری در هر بار شارژ کردن افزایش می‌یابد.

البته استفاده از قابلیت Dark Mode ضررهایی هم دارد. مثلاً شما در استفاده از گوشی خود در حالت Dark Mode مدت زمان بیشتری روی گوشی خود خیره می‌شوید. از این رو بهتر است در برخی از موارد و شرایط محیطی از این قابلیت استفاده نکنید. اما اگر می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه این قابلیت را روی گوشی خود فعال کنید و آن را روی همه اپلیکیشن‌های نصب شده خود روی گوشی اعمال کنید.

اعمال قابلیت Dark Mode روی همه اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی اندرویدی

قبل از اینکه در خصوص نحوه فعال کردن این قابلیت روی گوشی اندرویدی توضیح دهیم، باید بدانید که این آموزش برای سیستم‌عامل اندروید 10 به بالا قابل اجرا است. همچنین باید قابلیت Developer Mode را نیز روی گوشی خود فعال کنید.

برای فعال کردن قابلیت Developer Mode به روش زیر عمل کنید:

ابتدا در گوشی خود در اپلیکیشن Setting روی گزینه Developer کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه یک منو برای شما باز می‌شود که شامل گزینه‌ها و قابلیت‌های زیادی است. در کادر جستجو گزینه Dark را تایپ کنید و آن را جستجو کنید.

قابلیت Dark Mode از بین گزینه‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شود باید گزینه Override Force Dark را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه باید آن را فعال کنید.

قابلیت Dark Mode وقتی این کار را انجام دادید باید صفحه نمایش شما به حالت Dark Mode تغییر کند.

وقتی این کار را انجام دادید، یکی از اپلیکیشن‌هایی را که روی گوشی خود نصب کرده‌اید اجرا کنید و ببینید آیا قابلیت Dark Mode روی آن اجرا شده است یا نه. مثلاً شما می‌توانید اپلیکیشن تاکسی آنلاین خود را انتخاب کنید.

می‌توانید ببنید که آیا می‌توانید به راحتی از اپلیکیشن‌های خود در این حالت استفاده کنید و مشکلی با این حالت در استفاده از اپلیکیشن‌های خود با آن مواجه می‌شوید یا نه. به خاطر داشته باشید که در صورتی که این قابلیت را روی گوشی خود فعال کنید، ممکن است محدودیت‌هایی برای شما ایجاد شود. مثلاً در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ گاهی اوقات تصاویر در این حالت از نظر رنگی به هم می‌ریزند. البته این اتفاق فقط برای عکس‌های سیاه و سفید رخ می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا