متنوع

بررسی 4 فیلم تازه در سینمای هالیوودی

1- فیلم  Knives Out چاقوها بیرون!

  • کارگردان: رایان جانسون
  • بازیگران: دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا دی آرماس
  • فیلم‌نامه: رایان جانسون

رایان جانسون چند فیلم جذاب و فوق‌العاده در کارنامه خود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به Looper و Brick اشاره کرد، اما اخیرا و با کارگردانی فیلم Star Wars: The Last Jedi دشمنان زیادی را برای خود ساخت و دلیل اصلی آن هم کیفیت پایین این فیلم بود که در نهایت به خشونت طرفداران قدیمی و واقعی جنگ ستارگان ختم شد. امسال او با فیلم جدیدش با نام Knives Out بار دیگر دل طرفداران خودش را به دست آورد و نشان داد که چند حقه جذاب در آستینش دارد.

محتوایی که فیلم «چاقوها بیرون» دارد به قدری غنی و جذاب است که در مرحله اول ما را به یاد سینمای ادگار رایت می‌اندازد، اما ترکیب این سینما با کمدی آمریکایی باعث می‌شود تا متوجه شویم با یکی از بهترین فیلم‌های کمدی جنایی ممکن طرف هستیم. بازی بازیگرانی هم‌چون «دنیل کریگ»، «کریس اوانز» و «آنا دی آرماس» نشان می‌دهد که کارگردان به خوبی توانسته بازی خوبی از این ستاره‌های هالیوودی بگیرد و هر کدام از کارکترها به خوبی به پیشروی داستان کمک می‌کنند.

داستان بعد از مرگ یک رمان‌نویس معروف جریان دارد که کارآگاه بنت بلنک (با بازی دنیل کریگ) سعی می‌کند با رفتن به عمارت این نویسنده و صحبت با اطرفیان، سر از دروغ آن‌ها در آورد و پرده از سر و راز مرگ این نویسنده بردارد، اما در این راه برای او مشکلاتی به وجود می‌آید که کمی روند تحقیقاتش به تاخیر می‌افتد. سعی کنید که حتما فیلم «چاقوها بیرون» که یکی از بهترین فیلم های ۲۰۱۹ است را تماشا کنید.

2-پسرانگی (2014) Boyhood

  • ژانر: درام
  • امتیازها: IMDb 7.9 ، امتیاز گوگل 86،Rotten Tomatoes 97
  • جوایز دریافتی : این فیلم در بخش اصلی مسابقه شصت و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم برلین شرکت کرد و برنده خرس نقره ای بهترین کارگردانی شد. همچنین نامزد پنج جایزه گلدن گلوب شد و برنده بهترین فیلم سینمایی – درام ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای آرکت شد. پنج جایزه بفتا ، برنده بهترین کارگردانی و بهترین فیلم ؛ و شش جایزه اسکار ، برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای آرکت.

تماشای “پسرانگی” ریچارد لینکلیتر باعث می شود تا تصور کنیم که فیلم خودمان را تماشا می کنیم. فیلمبرداری در دوازده سال، این امکان را به ما می دهد که بزرگ شدن میسون (اِلار کورترین) در این فیلم 2 ساعت و 46 دقیقه ای را شاهد باشیم. کارگردان هر سال فقط چند روز از بازیگران خود فیلم می گرفت که فقط چند صحنه کوتاه از دوره های مختلف زندگی میسون هستند. همچنین رابطه این کاراکتر با پدرش (اتان هاوک) و مادر (برنده اسکار، پاتریشیا آرکت) و فراز و نشیب های دوران نوجوانی اش هم به تصویر کشیده شده است.

3-مالیخولیا (2011) Melancholia

  • ژانر: درام/علمی-تخیلی
  • امتیازها: IMDb 7.2، امتیاز گوگل 81،Rotten Tomatoes 80
  • جوایز دریافتی : دانست جایزه بهترین بازیگر زن را در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن دریافت کرد. این فیلم سه جایزه در جوایز فیلم اروپا برای بهترین فیلم ، بهترین فیلمبردار و بهترین طراح را از آن خود کرد. انجمن ملی منتقدان فیلم ایالات متحده مالیخولیا را به عنوان بهترین تصویر سال 2011 انتخاب کرد و کرستن دانست را به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب کرد. این فیلم همچنین نامزد چهار جایزه هنرهای سینمایی و تلویزیونی آکادمی استرالیا شد.

حیف شد که به خاطر صحبت های لارس فون تریر این فیلم شاهکار در رقابت با “درخت زندگی “ترنس ملیک نتوانست جایزه نخل طلایی در جشنواره کن را دریافت کند. هر دو فیلم به صورت حماسی روایت شده اند و نشان می دهند که چطور خصوصیات روحی ما در کیهان منعکس می شود. سکانس های قبل از تیتراژ آغازی فیلم “مالیخولیا” به مدت 8 دقیقه با اپرای “تریستون و ایزولد” شروع می شود و اتفاقات ناخوشایندی که قرار است در آینده برای قهرمان افسرده و پریشان فیلم بیفتد را به تصویر می کشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا